قدس آنلاین- تبریز: سرپرست شبکه بهداشت و درمان ورزقان با بیان اینکه از ۱۶۳ روستاهای این شهرستان تنها ۶۳ روستا تحت پوشش آب فاضلاب روستایی شهرستان قرار گرفته است، گفت: این زنگ خطری برای شیوع بیماری‌های عفونی و التور است.

زنگ خطر برای شیوع بیماری‌های عفونی و التور در ورزقان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  مهرداد رباطی بعد از ظهر دیروز در جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان از عدم کلرزنی آب آشامیدنی برخی از روستاهای شهرستان ورزقان انتقاد کرد.

وی گفت: از 163 روستای شهرستان ورزقان فقط 63 روستا تحت پوشش آب فاضلاب روستایی شهرستان قرار گرفته و مابقی به صورت سنتی و بدون استاندارد از آب ناسالم چشمه‌ها و قنات‌ها استفاده می‌کنند.

مسئول سلامت شهرستان ورزقان اظهار داشت: با نمونه‌برداری میزان کلر باقیمانده از آب روستاهای تحت پوشش اداره آب و فاضلاب روستایی توسط شبکه بهداشت و درمان ورزقان در فروردین امسال، 53 درصد از روستاهای تحت پوشش این اداره میزان کلر باقیمانده صفر یا نامطلوب گزارش شده که زنگ خطر برای شیوع بیماری‌های عفونی و التور است.

رباطی افزود: با وجود اینکه پیگیری‌های مکرر این اداره در خصوص وضعیت نامناسب کلرزنی آب آشامیدنی روستاهای شهرستان در سال‌های گذشته مسئولان آب و فاضلاب روستایی شهرستان هیچ‌گونه اقدامی نسبت به حل مشکل آب آشامیدنی روستائیان نکرده‌اند و امسال مشکل کلرزنی آب آشامیدنی نسبت به سال‌های گذشته وخیم‌تر شده است.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه در آستانه فصل گرما قرارداریم و میزان کلر باقیمانده پایین‌تر از حد استاندارد زمینه را برای مبتلا به بیماری التور فراهم می‌آورد، اضافه کرد: مسئولان آب و فاضلاب شهری و روستایی موظف هستند نسبت به کلرزنی مرتب و استاندارد مردم را از ابتلا به انواع بیماری عفونی مصون کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود از عوامل شهرداری نسبت به وجود احشام داخل شهر و وضعیت نامناسب معابر و کوچه‌های این شهر گلایه کرد.

رباطی گفت: انباشت انواع زباله و فضولات حیوانی در داخل شهر موجب چهره زشت شهر و به خطر انداختن سلامت اهالی شده است.

وی از شهرداری خواست نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و زباله‌های داخل شهر و دفع بهداشتی و استاندارد زباله‌ها اقدام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.