۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 386412

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با نیم درصد کاهش به ۱۲۰۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.

 طلا به ۱۲۰۵ دلار رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که پس از اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا درباره احتمال افزایش نرخ بهره در طی ماه های آینده، ارزش دلار به بالاترین رقم یک ماه گذشته در برابر ین رسیده است، قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم در بیش از 3 ماه گذشته رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا با نیم درصد کاهش به 1205 دلار و 70 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه امروز تا رقم 1205 دلار و 50 سنت یعنی پایین ترین رقم از 22 فوریه تاکنون پایین آمد.
قیمت طلای امریکا نیز با 0.7 درصد کاهش به 1205 دلار و 50 سنت رسید.
جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز جمعه گفت، اگر اقتصاد آمریکا همانطور که انتظار می رود رشد کند و بازار کار همچنان فرصت های شغلی جدیدی ایجاد نماید، «در ماه های آینده» فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش خواهد داد. این اظهارات احتمال افزایش نرخ بهره در ماه های ژوئن یا جولای را تقویت کرد.
آمارهای اقتصادی ای که این هفته منتشر می شود مشخص خواهد کرد که فدرال رزرو تا چه میزان به افزایش بعدی نرخ بهره نزدیک است و اینکه آیا بانک مرکزی اروپا بدون انبساطی تر کردن سیاست پولی خود بقیه سال را به سر خواهد برد یا نه.
ارزش دلار در اوایل امروز در برابر ین ژاپن به بالاترین رقم یک ماه اخیر رسید و در برابر سایر ارزهای معتبر جهان نیز تقویت شد.
بر اساس تحقیقی که روز یکشنبه منتشر شد، تولید طلا در استرالیا، دومین تولید کننده بزرگ طلای جهان در سه ماهه نخست امسال 2 درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.