عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه تاکید کرد که نتیجه انتخابات هیئت رئیسه ایجاب می‌کند که اصلا‌ح‌طلبان از توهم «پیروزپنداری» فاصله بگیرند و جایگاه واقعی خود را دریابند.

اصلاح‌طلبان با انتخاب لاریجانی از توهم «پیروزپنداری» فاصله بگیرند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس دهم، اظهار داشت: هیئت‌رئیسه موقت تا اندازه‌ای وضع جناح‌های سیاسی موجود و گرایشات نمایندگان مجلس را مشخص کرد. وی افزود: به نظر می‌رسد در آینده یک هم‌افزایی و همکاری مناسبی بین نمایندگان در راستای رشد کشور و توجه به  مسائل اساسی وجود داشته باشد.البته این امر مشروط بر آن  است که گروههای سیاسی از بیرون مجلس، برخورد و چالش بین فراکسیونهای مختلف را به وجود نیاورند. عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: توهمی که در اثر آرای تهران بوجود آمد، موجب شد تا اصلاح طلبان محاسبات دقیق خود را از دست بدهند و تصور کنند که آنچه در تهران و آن هم با کمک عوامل مخالف نظام به دست آمده در داخل مجلس نیز قابل دست یابی باشد. در حالی که این تصور،  اشتباه بود. نمایندگان زمانی که وارد مجلس می‌شوند و قسم یاد می‌کنند نماینده کل ملت تلقی می‌شوند نه نماینده جناح و گروه خاص.
ترقی افزود: پایبندی آنها به تعهدات تشکیلاتی نمی‌تواند نسبت به مصالح ملی ارجح شود و نمایندگان نشان دادند که اگرچه بصورت مستقل وارد رقابت انتخاباتی شدند اما گرایش آنها، گرایش اصول‌گرایانه است و گرایش اصلاح‌طلبانه همان 106 نفر هستند و بقیه افراد نیز بر اساس مصالح و منافع ملی تصمیم‌گیری و موضع آنها مبتنی بر تشخیص مصالح کشور است.
وی در پایان تاکید کرد:نتیجه انتخابات هیئت رئیسه ایجاب می‌کند که اصلا‌ح طلبان از توهم «پیروزپنداری» فاصله بگیرند و جایگاه واقعی خود را دریابند و بر اساس همان جایگاه مدعی و موضع بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.