قدس آنلاین/ فاطمه معتمدی: مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: در طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان همانند سنوات گذشته با هدف تنظیم بازار، اقلام پر مصرف همانند برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ، خرما و زولبیا و بامیه از ۱۵ خرداد ماه در سطح استان توزیع می‌شود.

اصناف و بازارهای شهرداری اقلام ویژه ماه رمضان را توزیع می‌کنند

جوادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سهمیه استان‌ها در خصوص اقلامی مانند برنج ابلاغ شده است، افزود: در این راستا در خراسان رضوی بر اساس این مصوبه و ابلاغیه با هدف آرامش خاطر زائران و مجاوران در خصوص آرامش بازار، نشست‌هایی با ارگان‌هایی مانند اتاق اصناف و شهرداری برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام شده است. وی تصریح کرد: با اتحادیه نبات و آبنبات و نیز اتحادیه شیرینی برای کنترل قیمت زولبیا و بامیه هماهنگی لازم صورت گرفته و بخشی از شکر سهمیه استان به این امر اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: سهمیه برنج استان نیز اعلام شده و
ذخیره سازی لازم و کافی در خصوص گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ انجام شده است تا در صورت احتمال افزایش غیرمنطقی بتوان از این محل نسبت به تعدیل قیمت‌ها در بازار اقدام کرد.
  سهمیه 5 هزار تنی مرغ و 2 هزار تنی شکر
مشاور عالی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از ذخیره سازی اقلامی مانند بیش از 5 هزار تن مرغ و 2 هزار تن شکر خبر داد و گفت: اقلام ویژه طرح ضیافت از طریق اصناف، واحدهای صنفی و روز بازارهای ارزاق عمومی شهرداری توزیع می‌شود.
جوادی ادامه داد: همچنین پیشنهاد برگزاری نمایشگاه ضیافت مطرح شده است که در صورت تأیید و تصویب این نمایشگاه برگزار و بخشی از سهمیه اقلام پر مصرف ماه مبارک رمضان از این طریق توزیع می‌شود.
  دلایل افزایش قیمت خرما
وی درباره دلایل افزایش نرخ خرما و چای در مشهد به خبرنگار ما گفت: این افزایش به این دلیل است که بازار اکنون به انتهای خرمای تولید سال گذشته رسیده است و خرمای تولید سال جاری از دو ماه دیگر وارد بازار مصرف خواهد شد.
وی ادامه داد: با این حال با هدف تعدیل قیمت برابر ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به خرید و توزیع خرمای ذخیره سازی اقدام شود که در حال حاضر نمونه‌هایی از استان هایی که دارای ذخیره سازی خرما هستند، به خراسان رضوی ارسال شده است و در صورت تأیید وارد استان و در بازار توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه خرمای موجود در بازار برابر نیاز مصرف استان در ماه رمضان نیست، گفت: باید از خرمای ذخیره سازی شده استفاده کرد، البته هستند افرادی که خرما را ذخیره سازی می‌کنند تا با قیمت بالاتری در بازار مصرف عرضه کنند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.