قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام گفت: ایجاد طرح ها و کارگاه ها در سه سطح خرد، متوسط و بزرگ در سطح استان کلید رفع مشکل اشتغال جوانان است و این مهم در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.

کارگاه های تولیدی؛ کلید رفع مشکل اشتغال ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه هم اکنون هفت طرح با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در استان ایلام در حال اجرا است، اظهارداشت: در حوزه نفت و گاز نیز کارهای بسیار خوبی در سطح استان در دستورکار قرار دارد که بهره برداری از این طرح ها می تواند در کاهش درصد بیکاری در استان مثمرثمر باشد.

وی با اشاره به اینکه کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ در رفع معضل بیکاری مؤثر خواهد بود، افزود: ایجاد طرح ها و کارگاه ها در سه سطح خرد، متوسط و بزرگ در سطح استان کلید رفع مشکل اشتغال جوانان است و این مهم در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.

استاندار ایلام به طرح بنیاد مستضعفان اشاره کرد و بیان داشت: این بنیاد تسهیلات کم بهره ای در اختیار متقاضیان قرار می دهد و به موجب این طرح پنج درصد سود تسهیلات اعطایی از جانب بانک سینا توسط استانداری و پنج درصد نیز توسط بنیاد علوی پرداخت می شود و تسهیلات بانکی با ۱۰ درصد سود کمتر در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

محمدرضا مروارید ۹۰ درصد درخواستهای اشتغال را متعلق به دارندگان تحصیلات دانشگاهی عنوان و تصریح کرد: مشاغل دولتی پاسخگوی حجم متقاضیان کار در کشور و استان نیست و بایستی متقاضیان به سمت مشاغل خانگی، طرح های خوداشتغالی و زودبازده گرایش پیدا کنند.

وی به لزوم پیگیری جذب اعتبارات باقیمانده در حوزه اشتغال از سوی دستگاه های اجرایی و بانک ها اشاره و تأکید کرد: دستگاه ها و بانک هایی که موفق به جذب اعتبارات مشاغل خانگی و خوداشتغالی نشده اند، پیگیر جذب اعتبارات باقیمانده شوند و دستگاه هایی که توان جذب سهمیه خود را ندارند، سهمیه آنان به سایر دستگاه ها اختصاص یابد.

استاندار ایلام با تأکید بر ایجاد اشتغال در استان، یادآور شد: ساماندهی اشتغال موضوع جدیدی نیست و امروزه نیز در همه کشورها از سیاست های مختلف و متنوع جهت ایجاد اشتغال برای متقاضیان کار استفاده می شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.