قدس آنلاین- تبریز: با تصویب اعضای شورای شهر تبریز طرح اخذ عوارض توسعه شبکه فاضلاب شهری تبریز برای سال ۱۳۹۵ تمدید شد.

طرح اخذ عوارض توسعه شبکه فاضلاب تبریز تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، در جلسه شورای شهر با درخواست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی مبنی بر تصویب دوباره لایحه دریافت عوارض توسعه شبکه فاضلاب برگشت داده شده از کمیسیون بودجه مطرح و با آن موافقت شد.

این لایحه سال گذشته نیز بعد از بحث و بررسی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز به تصویب شورا رسیده بود.

بر این اساس بعد از ابلاغ مصوبه توسط وزیر نیرو از شهروندانی که درخواست انشعاب فاضلاب کنند مبلغ 5 میلیون ریال و 30 درصد حق انشعاب به عنوان توسعه تاسیسات شبکه دریافت می‌گردد.

بعد از ابلاغ مصوبه مبلغ 20 هزار ریال ماهانه از هر خانوار دریافت خواهد شد و شورای اسلامی شهر تبریز امسال نیز با شرایطی این طرح را تصویب کرد.

بر این اساس، عدم کاهش بودجه و اعتبارات دولتی پس از ابلاغ این مصوبه، مورد استثنا واقع شدن افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از پرداخت حق انشعاب، نظارت شورا بر نحوه توسعه و سرمایه‌گذاری شرایط شورا برای تصویب این مصوب بودند.

همچنین این مصوبه همانند سال یکساله بوده و برای تمدید به شورا ارجاع داده داده خواهد شد و علاوه بر آن مقرر شد برای این ردیف درآمدی برای شرکت آبفا با حساب مجزا ایجاد شده و به همان میزان که از این ردیف برای شرکت آب و فاضلاب در آمد محقق می‌شود دولت اعتبار تزریق کند.

قانون ایجاد تسهیلات برای بازسازی شبکه آب‌‌های شهری و توسعه طرح فاضلاب مصوب سال 1377 مجلس شورای اسلامی است که دیشب تبصره سه این قانون در شورای اسلامی شهر تبریز مجددا تمدید شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.