نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) نمایشگاه‌هایی آماده کرده‌اند.

نگارخانه‌های پایتخت در فراق امام (ره) رنگ و بویی دیگر گرفتند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نگارخانه‌ها و مراکز هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آستانه بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با رنگ و بویی دیگر میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی شده‌اند.

نگارخانه فرهنگسرای بهمن

20 تابلو اثر خوشنویسی شده از 15 استاد و هنرمند خوشنویس معاصر کشور  از جمله غلامحسین امیرخانی، جواد بختیاری، عبدالله مرادی، مجید حسین زاده، ناصر جواهری پور، حسین غلامی، یوسف خاموشی افشار، احمد پیله چی، صداقت جباری، حمید عجمی، علی شیرازی، کیخسرو خروش، علیرضا مددی، امیر فلسفی و ناصر نوروزی منش هنرمندانی هستند که آثار خوشنویسی شده آنها در قالب پوستر به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه با مشارکت و همکاری واحد فرهنگی هنری بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران و در قالب پوسترهایی از رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در منطقه 16 برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه پوستر می‌توانند تا سی و یکم خرداد ماه در ساعات اداری به نگارخانه فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55312180 تماس بگیرند.

فرهنگسرای گلستان

نمایشگاه عکسی با عنوان «فراق یار» تعداد 30 تابلوی عکس از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در ابعاد 50 در 70 به مناسبت فرارسیدن قیام 15 خرداد و رحلت ملکوتی ایشان به نمایش در می‌آید.

امام خمینی (ره) در سنگر مبارزه و قیام، تبعید امام خمینی (ره) از ترکیه به عراق، امام خمینی (ره) و استمرار مبارزه، اوج‌گیری انقلاب اسلامی در سال 1356 و قیام مردم، هجرت امام خمینی (ره) از عراق به پاریس و بازگشت امام خمینی (ره) موضوع عکس‌های به نمایش در آمده‌ی این نمایشگاه است.

نمایشگاه عکس فراق یار تا 17 خردادماه 95 از ساعت 9 تا ساعت 19 در نگارخانه شماره‌ی دو فرهنگسرای گلستان برپا خواهد بود.  

هم‌چنین به مناسبت فرارسیدن این ایام، کارگاه نقاشی با عنوان فراق یاران و موضوع قیام 15 خرداد روز چهارشنبه 12 خردادماه 95 از ساعت 16 تا 19 با حضور 26 نقاش و بهناز طراح در فضای باز فرهنگسرای گلستان برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دیدار از این نمایشگاه و حضور در این کارگاه می‌توانند در تاریخ‌های یادشده به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک، نگارخانه‌ی شماره‌ی دو فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند.

فرهنگسرای خاوران

نمایشگاه عکس «طلوع ماندگار» با نمایش بیش از 40 اثر در سالن همکف نگارخانه خاوران به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه گروهی عکس با موضوع سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) به جهت تجدید میثاقی دوباره با امام و آشنایی مخاطبین با سبک‌های مختلف عکاسی که حاصل تلاش جمعی از هنرمندان ارزشی است که به مدت 5 روز از 15 خرداد دایر شده  و بازدید از آن برای علاقه‌مندان از ساعت 8 صبح تا 18 بعد از ظهر امکان پذیر است.  

علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33015424 تماس بگیرند.

نگارخانه فانوس 

نمایشگاه «تصویر ماندگار» به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در نگارخانه فانوس برپا می‌شود. در این نمایشگاه 20 اثر برگزیده از چند صد عکس گنجینه موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی که در 14 خرداد 68 ثبت شده‌اند به نمایش در می‌آیند.  

این تصاویر که بر دیوار نگارخانه فانوس آویخته شده است حتی برای کسی که آن روزگار را درک نکرده است آشنا به نظر می‌رسد چرا که هر سال این غم دوباره تازه می‌شود و بهشت زهرای تهران محشر کبرا. با این حال غربت و اندوهی که در چشم مردم این عکس‌ها خوانده می‌شود تکرار نشدنی است. مردمی که بیست و هفت سال پیش با دو چشم خویشتن دیدند که جانشان می‌رود. آن هم با قلبی مطمئن و راضیة ّمرضیة. 

فرهنگسرای رازی، از مجموعه چند صد عکس و تصویر ماندگار و هنرمندانه که در روز رحلت آسمانی رهبر انقلاب، ثبت شده‌اند 20 اثر را به نمایش گذاشته است.

این عکس‌های مستند با تمرکز بر احساسات ناب و عواطف مردم غم‌زده، لحظه نگاری هستند از مراسم تشییع پیکر معمار انقلاب تا لحظه خاک‌سپاری و همچنین مراحل بنا شدن مرقد مطهر امام راحل.

این نمایشگاه که با همکاری موسسه حفظ و نشر آثار و ارزش‌های امام برگزار می‌شود، 8 خرداد ماه گشایش یافت و تا فانوس تا 16 خرداد هر روز به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 19 میزبان شهروندانی است که با دیدن این تصاویر تجدید میثاقی دوباره با امامشان خواهند کرد.

نگارخانه فانوس در فرهنگسرای رازی به نشانی میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی واقع شده است. همچنین شماره تماس 55423353 پاسخگوی علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر است.

مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه

نمایشگاه عکس و خوشنویسی از اشعار امام (ره) با هدف افزایش آشنایی با فلسفه و ماهیت انقلاب اسلامی و شخصیت حضرت امام ره و نیز تقویت روحیه استکبار ستیزی روزهای 11 و 12 خرداد ماه از ساعت 8 الی 17 برگزار می‌شود.

در این برنامه به بهترین خوشنویس از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 4 هدایایی به رسم یاد بود تقدیم می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی شهرک حکیمیه، بلوار بهار، مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 77007710-12 تماس بگیرند.

خانه فرهنگ صدف

یک کارگاه نقاشی با نام «بوم و قیام» به مناسبت ارتحال حضرت امام (ره) و قیام خونین 15 خرداد 42 در روزهای 11 و 12 خرداد در این خانه فرهنگ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی پاسداران، انتهای خیابان پنجم، بوستان صدف، خانه فرهنگ صدف مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 22955566 تماس بگیرند.

نگارخانه آبی

نمایشگاه عکس غروب خورشید با نمایش 20 قطعه عکس آرشیو فرهنگسرای امید تا  19 خرداد ماه در نگار خانه آبی بر پا است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه در زمان یاد شده از ساعت 9 الی 19 به آدرس میدان امام حسین، خیابان 17 شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام فرهنگسرای امید مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات با تلفن 3355204 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.