'معین یاسین' یک تحلیل گر سیاسی مقیم لندن ضمن اشاره به تلاش امپریالیسم جهانی برای گسترش سلطه اش بر کشورهای جهان، گفت: امام خمینی (ره) تلاش کرد تا با برانگیختن حس خود شناسی، امت اسلامی را از سلطه امپریالیسم و قدرت های سرکوبگر آزاد کند.

محقق انگلیسی: امام خمینی(ره) تلاش کرد امت اسلامی را از سلطه امپریالیسم و مستبدین آزاد کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، معین یاسین مدیر موسسه گلوبال ویژن 2000 در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به بیان دیدگاهش در خصوص اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: تردیدی نیست که تاریخ از بنیانگدار انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک مجاهد معاصر در قرن بیستم یاد می کند. 
وی افزود: امام خمینی (ره) تلاش کرد تا با برانگیختن حس خود شناسی، امت اسلامی را از تسلط امپریالیسم جهانی و قدرت های سرکوبگر آزاد کند.
یاسین گفت: دولت های غربی، دنیا را با ابزارهایی نظیر ناتو، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و غیره کنترل می کنند و به همین خاطر هر مقاومتی را تهدیدی علیه منافع خود دانسته و بلافاصله آن را سرکوب می کنند.
این تحلیل گر سیاسی گفت: دولت های غربی همچنین از طریق تسری نظام بانکداری فاسدشان به سایر کشورها تلاش می کنند تا دامنه تسلطشان را بدین طریق گسترش دهند.
وی تصریح کرد: لذا در چنین زمانه حساسی ما باید اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اتحاد اسلامی، شعار «نه شرقی و نه غربی» و مقابله با رژیم فاسد صهیونیستی را زنده نگه داشته و نگذاریم به باد فراموشی سپرده شود.
این تحلیلگر سیاسی در بخش دیگری از این گفت وگو منع سفر حجاج ایرانی به مکه از سوی دولت عربستان سعودی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: آنچه در خصوص مساله حج رخ داده بسیار تاسف بار است چون اتحاد جامعه مسلمان را از میان برده و ابعاد بین المللی این مراسم دینی را تحت شعاع قرار داده است.
وی با بیان اینکه زنگ خطر عدم کفایت رژیم آل سعود در مدیریت مناسک حج به صدا در آمده است، افزود: بایستی یک جریان بین المللی مدیریت و کنترل این مراسم دینی را برعهده بگیرد. 
یاسین یادآور شد: متاسفانه این مساله از سال 1924 تاکنون حل نشده و اکنون زمان آن رسیده است که به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.