استاد و محقق دانشگاه پکن معتقد است که خیزش های مردمی که هم اکنون در گوشه و کنار دنیا در حال رخ دادن است، با تاسی از اندیشه های امام خمینی (ره) و پیروی از انقلاب اسلامی ایران در حال شکل گرفتن است.

خیزش‌های مردمی دنیا متاثر از اندیشه‌های امام خمینی (ره) است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، «ووبینگ بینگ» روز جمعه اظهار داشت که الگوهایی که امام خمینی در مبارزه از آن استفاده می کردند محدود به یک کشور خاص نیست بلکه آموزه هایی کاملا جهانی محسوب می شود که توانستند قلب های مظلومان سایر کشورها را نیز به سوی خود معطوف کنند. 
وی همچنین کنار رفتن رژیمی با قدرت و توانایی های بالای نظامی و برقراری جمهوری اسلامی ایران را از مهمترین رویداد قرن بیستم دانست و تاکید کرد که تاریخ کمتر نمونه هایی از این دست را به یاد دارد.
استاد بخش زبان عربی دانشگاه پکن همچنین جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای باثبات، قدرتمند و امن در منطقه خاورمیانه نام برد و گفت که علت اصلی این موضوع را باید انقلاب اسلامی تحت هدایت و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) دانست.
«ووبینگ بینگ» در ادامه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به دلیل تاسی از فرهنگ و ارزش های نظام اسلامی با هیچ انقلاب دیگری قابل مقایسه نیست و انقلاب اسلامی ایران تحت رهبری امام خمینی (ره) توانست در نقاط مختلف خاورمیانه دو پرچم بزرگ «سیستم دموکراسی تحت هدایت روحیه اسلام» و «مفهوم دیپلماسی مستقل» را به اهتزاز در آورد.
محقق و استاد دانشگاه پکن همچنین از ایران به عنوان کشوری باثبات در منطقه پرتلاطم خاورمیانه نام برد که دارای دیپلماسی تاثیرگذار در عرصه بین المللی است و یادآور شد که تحقق این موارد مرهون شکل گیری و پیروزی انقلا اسلامی به رهبری امام راحل است.
وی همچنین به بروز برخی بحران ها در بعضی از کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت که دلیل همه این مشکلات ناشی از خلاءهای معنوی است. 
او یادآور شد: امام خمینی (ره) دارای اندیشه هایی هستند که به خوبی می تواند چنین خلاء هایی را برای این کشورها پر کرده و این جوامع را در برابر آسیب های گوناگون بیمه کند. 
وی در عین حال انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل را دارای آموزه های جهانی دانست که توانست با گذشتن از مرزهای جغرافیایی در قلب های مظلومان سایر کشورها نفوذ کرده و آنان را به سوی خود معطوف کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.