امام جمعه ریگان گفت: امروز دانشگاهیان، حوزویان، یاران و شاگردان امام خمینی (ره)، صاحبنظران و همه مسئولان باید مراقب تحریف شخصیت امام باشند.

 همه باید مراقب تحریف شخصیت امام باشیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام علی رنجبرماهانی در خطبه های نمازجمعه ریگان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اگر شخصیت امام تحریف شود و بد معرفی شود همه این خطرات متوجه ملت ایران خواهد شد.
وی بیان کرد: خطر تحریف شخصیت امام خمینی (ره) یک هشدار جدی است که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی در سال گذشته به همه ما گوشزد کردند.
وی گفت: افکار امام راحل، منطقه و جغرافیا و مرز نمی شناسد و مشی سیاسی ایشان یک مشی جهانی و فرامنطقه ای بود. 
خطیب جمعه ریگان اظهار کرد: یکی از اصولی که مانع تحریف شخصیت امام می شود این است که امام دنبال اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی بود و فرمودند اسلام منهای روحانیت اسلام آمریکایی است. 
وی گفت: اسلام متحجر همان اسلامی است که داعش و تکفیری ها در جهان اسلام به وجود آوردند که احکام و ظواهر احکام را گرفتند و باطن احکام را تغییر دادند.
حجت الاسلام رنجبرماهانی افزود: با ظاهر اسلام و پرچم لااله الا الله محمد رسول الله سر مسلمان را می برند و زیر رگبار می گیرند که این اسلام متحجر است.
وی بیان کرد: یکی دیگر از اصول مبانی سیاسی امام اتکای به خداوند و بی اعتمادی به دشمن است و اینکه فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند این اوج اتکای به خداوند متعال و بی اعتمادی به دشمن است.
وی گفت: امام خمینی (ره) هرگز فریب دشمن را نمی خورد و حامی و طرفدار جدی محرومان، پابرهنگان و مستضعفان بود.
امام جمعه ریگان افزود: امام با مستکبران سر آشتی نداشت و واژه شیطان بزرگ از ابداعات امام به آمریکا بود و تا آخر عمر به این واژه پایبند بود.
امام جمعه ریگان خاطر نشان کرد: امام راحل حامی استقلال کشور و نافی سلطه پذیری بود و حاضر نشد زیر سلطه کفر و استکبار برود. 
وی گفت: امام خمینی انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کرد و صدور انقلاب یعنی اینکه دولتها و ملتها بیدار شوند و خود را از زیر سلطه و استکبار نجات دهند.
وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس دهم افزود: نمایندگان حین ورود به مجلس سوگند یاد می کنند که بر منافع ملی و اسلامی و دینی حرکت کنند.
حجت الاسلام رنجبرماهانی به ممانعت عربستان از پذیرش حجاج ایرانی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در مراسم حج تمتع با برگزاری ادعیه های مختلف یک الگوی جذاب برای کشورهای مسلمان و سایر کشورهاست لذا آنها می خواهند این الگوگیری را به حاشیه ببرند.
وی افزود: عربستان می خواهد در غیاب ایران در مراسم حج فرصت بیشتری داشته باشد تا بتواند اقدامات ضد شیعی در سرزمین منا را گسترش دهد و ایران اسلامی را بین دولتها منزوی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.