نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: حمایت از مستضعفان و محرومان و اطاعت از ولایت فقیه، مهمترین آموزه های امام خمینی(ره) و پیروی از ولایت فقیه بهترین مسیر میثاق با آرمانهای امام راحل است.

اطاعت از ولایت فقیه، بهترین راه تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی(ره) است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلی این شهر، گفت: با وجود گذشت 27 سال از ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، یاد و نام و اندیشه و تفکرات و آثار امام (ره) فراموش شدنی نیست و در میان ما همیشه زنده است.
وی گفت: در بیست و هفتیمن سالگرد ارتحال امام(ره) با الگوگیری از فعالیت ها و تلاش هایی که ایشان در جهت ایجاد حکومت اسلامی انجام دادند، حال وظیفه ماست که آرمانهای این شخصیت بزرگ را گرامی بداریم.
شاهچراغی گفت: حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی مهم و تاثیر گذار در حوزه های علمی، معنوی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی بودند که اسلام ناب محمدی را در ایران زنده کردند.
وی افزود: این رهبر بزرگ با تکیه بر ذات باری تعالی و ائمه اطهار(ع) حرکت انقلابی خود را از سال 42 آغاز کرد و به عنوان رهبر انقلاب اسلامی و ناخدای کشتی انقلاب، مبارزه علیه صهیونیسم، کافران و مزدوران داخلی را بنا نهاد.
خطیب جمعه سمنان افزود: اولین شخصیتی که در دنیا به دشمن بزرگ یعنی آمریکا «نه» گفت حضرت امام خمینی (ره) بود و امروز هم رهبری معظم انقلاب اسلامی همان مسیر را در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و دشمنان را در پیش گرفته اند.
امام جمعه سمنان با اشاره به اقدام مهم مجلس خبرگان رهبری در 14 خرداد سال 68 در کشور گفت: انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری کشور ایران از اقدامات مهمی بود که پس از رحلت حضرت امام خمینی (ره) از سوی مجلس خبرگان انجام شد و هر چه از آن اقدام انقلابی می گذرد، شایستگی مقام معظم رهبری بیشتر جلوه می کند.
وی افزود: امیدواریم سایه و وجود رهبری معظم انقلاب اسلامی سالیان سال بر سر مردم ایران باشد تا پرچم این انقلاب به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) برسد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان تجلیل از رهبری انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) را وظیفه همگان دانست و گفت: تجلیل از رهبر معظم انقلاب و امام راحل، تجلیل از خداوند متعال است.
خطیب جمعه سمنان تاکید کرد: نباید خط و راه حضرت امام خمینی(ره) را فراموش کنیم و باید در خط ایشان حرکت کنیم و شعار زبانی ما همراه با عمل باشد.
امام جمعه سمنان با اشاره به پیام مهم رهبر انقلاب به مجلس دهم شورای اسلامی و تاکید بر توجه مجلس به اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی، اظهار کرد: کلید مشکلات ما اقتصاد مقاومتی است و همه وظیفه داریم در کنار دولت در تحقق بیانات رهبری انقلاب تلاش کنیم.
خطیب جمعه سمنان با اشاره به فرا رسیدن 20 خرداد ، سالروز شهادت آیت الله سعیدی، گفت: عشق به حضرت امام خمینی (ره ) و موضع گیری آن شهید بزرگوار در برابر آمریکا دو عاملی بود که ساواک این مبارز را به شهادت رساند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.