نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: جهان معاصر امروز امام خمینی (ره) را به عنوان یک شخصیت برجسته سیاسی و تاثیر گذار می شناسد و از ایشان با عظمت یاد می کنند.

جهان معاصر امام خمینی (ره) را یک شخصیت برجسته سیاسی و تاثیرگذار می شناسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: شخصیت های سیاسی جهان و اندیشمندان غربی اذعان دارند که امام خمینی (ره) با اندیشه های تابناک خود توانستند قدرت های جهانی را در عرصه های مختلف به چالش بکشند.
وی افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) جهان دو قطبی بود و تنها شرق و غرب داعیه دار قدرت جهان بودند، اما پس از پیروزی ملت ایران این معادله بهم ریخت و یک قدرت سوم دیگر با تکیه بر ارزش های معنوی و دینی به نام ایران با رهبری امام پیروز شد.
خطیب جمعه ایلام یادآور شد: انقلاب ایران به رهبری امام خمینی (ره) و پس از آن رهبر فرزانه انقلاب تاثیرات شگرف و عمیقی در بسیاری از جهات در جهان کنونی ایجاد کرده اند.
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: هرچند رحلت امام غم انگیز ترین حادثه تاریخ ایران بود، اما انتخاب رهبر فرزانه توسط خبرگان رهبری دشمنان انقلاب را به شدت نا امید و مایوس کرد.
وی اضافه کرد: اکنون انقلاب ایران با هدایت و رهبری مقام معظم رهبری با همان ویژگی ها و خط و مشی که امام طراحی کرده بود، پیش می رود و روز به روز پویا و بالنده در جهان می درخشد.
امام جمعه ایلام افزود: جریان هایی در داخل کشور با یدک کشیدن نام امام در صدد تخریب راه امام هستند که فتنه 88 نمونه آشکاری از همان جریانات بود.
حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: هر جریانی که بخواهد از امام مایه بگذارد و در تضاد با رهبری ولی فقیه باشد در خط آمریکا است.
وی ادامه داد: تبعیت و پیروی ملت از رهبری نمونه بارز عمل به توصیه های امام است و مردم نیز تاکنون پاسداری خود از نام امام ، انقلاب ، نظام و ولایت فقیه را به عینه نشان داده اند.
خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب با تاسی از امام راحل توانستند در برابر تهدیدها، تحریم ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی مقاومت کنند و با پشتیبانی ملت و روحیه شهادت طلبی و فداکاری عرصه های سخت را پشت سر بگذارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امام خمینی (ره) در اوج مظلومیت در برابر دشمنان با قلب و روحیه ای مالامال از عشق به خداوند همه مشکلات دوران جنگ، ترور شخصیت های برجسته و سایر مسایل سیاسی را پشت سر گذاشت و محکم و استوار در برابر همه سختی ها ایستاد.
حجت الاسلام لطفی در ادامه سخنان خود به واقعه 15 خرداد و قیام و شهادت مردم ایران در سال 42 در برابر رژیم شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: یکی از حوادث بزرگ و غم انگیز تاریخ ایران که نقطه عطفی در انقلاب و سرآغاز نهضت ملت ایران به رهبری امام بود، همین حادثه 15 خرداد است.
وی تاکید کرد: قیام 15 خرداد عامل تحول و سرآغاز یک حادثه مهم و تاثیر گذار در مناسبات سیاسی ایران و جهان بشمار می رود، قیام مردم در روز 15 خرداد موجب شد که کمتر از دو دهه انقلاب مردم به سرانجام برسد و در 22 بهمن 57 ملت به پیروزی برسند.
وی توضیح داد: با گذشت بیش از نیم قرن از آن حادثه هنوز یاد و خاطره شهدای 15 خرداد به عنوان یک حادثه تاثیرگذار و مهم برای ملت ایران از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.
خطیب جمعه ایلام در ادامه از اداره کل مسکن و راه سازی و شهرداری ایلام که اقدامات اساسی به منظور تکمیل و تجهیز مصلی شهر ایلام به منظور برگزاری آئین های معنوی ماه رمضان انجام داده اند، تقدیر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.