امام جمعه سیرجان گفت: امام خمینی (ره) روشنگر نسل حاضر و نسل های آینده است و خواستار قطع دست استعمار و استثمار از کشور بود.

امام خمینی روشنگر نسل های کنونی و آینده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نمازجمعه سیرجان افزود: امام راحل بر وحدت و اتحاد علیه استعمار تاکید می کرد و با این دیدگاه که ملت ایران اتحاد و همبستگی در مقابل آمریکا داشتند می فرمود مردم ایران بهتر از مردم حجاز در عهد رسول الله و کوفه و عراق در زمان امام علی (ع) هستند.
وی احیای اسلام، استقلال کشور و آزادی ملت را از اهداف امام خمینی و انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: دور اندیشی، تقوا، ایمان، شجاعت و اخلاص از خصوصیات حضرت امام بود که توانست با از بین بردن رژیم ستمشاهی به اهداف انقلاب برسد و امروز هم گفتمان امام باید در جامعه همچنان باشد و تحریف نشود.
وی بیان کرد: تفکر امام خمینی این بود که متمایل به غرب نشوید و آمریکا را یک تروریست ذاتی دولتی می دانست که جهان را به آتش کشیده و حتی صهیونیسم جهانی را اینگونه عنوان می کرد که برای رسیدن به مطامع خویش هر جنایتی را مرتکب می شوند که قلم ها از نوشتن و زبانها از گفتن شرم دارند. 
خطیب جمعه سیرجان ضمن توصیه به آشنایی مردم و نسل جوان با وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) و دقت و عمل به آن گفت: پایبندی به استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور لازمه مقابله با استکبار است و داشتن بصیرت و تقوای دینی و سیاسی مد نظر حضرت امام و رهبری معظم است تا بتوانیم متعبد و انقلابی بمانیم.
وی افزود: در سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی توجه کنیم که دشمنان، فرهنگ و اقتصاد ما را هدف قرار دادند و باید استقامت کرد و این انقلاب را به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) متصل کرد.
حجت الاسلام حسینی به سالروز انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری توسط مجلس خبرگان پس از ارتحال امام خمینی اشاره کرد و گفت: این شخصیت بزرگ کشتی انقلاب را با همه طوفانهای سهمگینی که در مقابل داشت به پیش برد و نعمت ولایت و رهبری است که خداوند به ملت ایران عطا کرده است.
وی افزود: امروز در جهان پرآشوبی که استکبار جهانی برای مردم منطقه رقم زده است ایران اسلامی به برکت نعمت ولایت، مقتدر و متحد و در امان و امنیت است. 
امام جمعه سیرجان همچنین روزهای پایانی ماه معظم شعبان را استقبال از ماه مبارک رمضان خواند و گفت: بیاییم ضمن آماده کردن مساجد و مکان های مذهبی در استقبال از ماه رمضان خانه دل را نیز به استقبال میهمانی خداوند ببریم و دو یا سه روز قبل از ماه رمضان روزه دار شویم تا این استقبال را در عمل حس کنیم.
وی اظهار کرد: در ماه رمضان نیز با حضور در کلاس ها و جلسات قرآن کریم و نهج البلاغه و دعای ابوحمزه از فیض این ماه بهره ببریم.
مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در سیرجان قبل از نمازجمعه با مرثیه سرایی مداحان در سوگ امام و قرائت قرآن کریم توسط قاریان برجسته شهرستان و سخنرانی یکی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.