قدس آنلاین - ایلام: معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان ایلام گفت: لانه ۸۱ هزار تن شیر در سطح استان ایلام تولید می شود.

تولید سالانه ۸۱ هزار تن شیر در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مجتبی شیرخانی با بیان اینکه تعداد ۳۹۷ گاوداری شیری صنعتی و نیمه‌صنعتی در استان فعال هستند، اظهارداشت: ظرفیت این گاوداری ها از 5 رأس تا 200 رأس متغیر است.

وی با اشاره به توزیع انواع نهاده های تغذیه ای در بین دامداران استان، افزود: توزیع نهاده‌های تغذیه‌ای از قبیل جو، کنسانتره، سبوس و سویا بین دامداران روستایی و عشایری و دامداران صنعتی و نیمه صنعتی به میزان ۱۰۳ هزار تن از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان ایلام به تولید انواع محصولات دامی در استان اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر خام، عسل و تخم‌مرغ به میزان ۱۷۴ هزار تن در استان تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.

مجتبی شیرخانی به اجرای برنامه‌هایی با محوریت اقتصاد مقاومتی در سال جاری همچون پروژه توسعه پرورش زنبور عسل در روستاها و مزارع اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: زنبورداران استان سال گذشته 570 تن عسل تولید کردند که این میزان تا پایان سال جاری به ۶۵۷ تن خواهد رسید.

وی محصولات تولیدی فرعی زنبور عسل را شامل ژله رویال، بره‌موم و موم عنوان و تصریح کرد: برای افزایش تولید این محصولات جانبی، از طریق آموزش و اعطای تسهیلات به زنبورداران، جهت خرید کلنی برای ۲۵۰ نفر و هر نفر ۵۰ کلنی در حوزه تسهیلاتی یک هزار و ۸۷۵ میلیون ریال و در حوزه عمرانی ۵۰۰ میلیون ریال جهت آموزش و تشویق زنبورداران منظور شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.