معاون فرماندهی تشکیلات الحشد الشعبی عراق روز یکشنبه در کنفرانس خبری در مقر فرماندهی ستاد مشترک نیروهای عراقی گفت: نیروهای سعودی به همراه داعش در فلوجه حضور دادند.

الحشد الشعبی: سعودی ها به همراه داعش در فلوجه حضور دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، ابو مهدی المهندس معاون فرماندهی سازمان الحشد الشعبی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص هجوم رسانه های وابسته به عربستان سعودی گفت: نیازی نیست ما درباره دخالت های عربستان در عراق صحبت کنیم، عربستان با داعش در عراق حضور دارد.
وی گفت: 50 درصد از عملیات انتحاری در عراق از سوی عناصر سعودی، گروهک تروریستی داعش صورت می گیرد.
ابو مهدی المهندس افزود: تعداد قابل توجهی از سعودی ها در داخل فلوجه به همراه خانواده هایشان حضور دارند و بر همگان واضح است که داعش از سوی عربستان حمایت می شود و نیازی به شرح نیست.
وی در پایان گفت: با توجه به حضور شمار زیادی از سعودی ها به همراه داعش در فلوجه ما تلاش کرده ایم که از جان غیر نظامیان محافظت کنیم.
مقامات نظامی عراق برآورد کرده اند که حدود 2000 تا 2500 داعشی در شهر فلوجه حضور دارند.
نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق طی عملیات فلوجه تلاش کردند تا با ایجاد گذرگاه های امن شماری از اهالی تحت محاصره این شهر را به مناطق امن منتقل کنند.
عملیات آزادسازی فلوجه از تصرف گروه تروریستی داعش در 23 ماه می گذشته آغاز شده است و بعد از گذشت کمتر از دو هفته از شروع این عملیات، نیروهای مشترک مردمی و نظامی عراق در روزهای اخیر توانسته اند وارد بخش هایی از مناطق مسکونی در حومه شهر فلوجه شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.