دو شخصیت محافظه‌‌کار در انتقادی جدی به نخست‌وزیر انگلیس هشدار دادند که دیوید کامرون به وعده‌های خود درباره اروپا پایبند نخواهد بود.

سخنان هم‌حزبی‌های کامرون علیه آقای نخست‌وزیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بوریس جانسون، شهردار سابق لندن و مایکل گو از اعضای برجسته حزب محافظه‌کار که حامی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند، اعلام کردند که نخست‌وزیر این کشور با عدم استفاده از حق وتوی بریتانیا در جریان مذاکرات اخیر بروکسل اقتصاد بریتانیا را به خطری جدی مواجه کرده است.

به اعتصاد جانسون و گو به رسمیت شناختن عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا از سوی کامرون باعث شده تا این کشور به شکل خطرناک و همیشگی مجبور به پرداخت پول بیشتر و پذیرش قوانین جدید مخرب خواهد بود.

آنها همچنین هشدار دادند که بحران مهاجرت با فرار کارگران از منطقه یورو و راهی شدن به سمت بریتانیا تشدید خواهد شد. به اعتقاد این دو مقام حزب محافظه‌کار ناتوانی دولت در حمایت از مالیات دهندگان در برابر تامین بودجه طرح‌های خروج از حوزه یورو به این معناست که مردم در آینده نمی‌توانند به وعده‌های دولت اعتماد کنند.

موضوع خروج یا ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا حالت جالبی گرفته است. درحالی که برخی اعضای حزب محافظه‌کار از موضع دیوید کامرون حمایت نمی‌کنند جرمی کوربین به عنوان رقیب اصلی حزب محافظه‌کار و رهبر حزب کارگر با ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا موافق است.

 کوربین روز پنجشنبه در سخنانی از رای دهندگان انگلیسی خواست تا در همه پرسی ماه جاری به ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا رای دهند. وی از سیاست های مهاجرت حمایت کرد و انتقادات مطرح شده در این خصوص را که وی به اندازه کافی برای ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا، تلاش نکرده، رد نموده است.

استراتژیست های سیاسی در کمپین ادامه عضویت در اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که کوربین شاید بتواند در متقاعد کردن هزاران رای دهنده که هنوز مردد هستند، کمک زیادی داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.