قدس آنلاین/ مهناز خجسته نیا: انسداد پل‌های روگذر یکی پس از دیگری و ایجاد ترافیکی کلافه کننده به دردی تبدیل شده که چون آوار بر سر شهروندان مشهدی فرود آمده است.

 ترافیکی که پیش از وقوع حادثه برسر مردم آوار شده است

هنوز مردم از کلافگی ترافیک ناشی از انسداد پل «جمهوری اسلامی» و «شهید صیادشیرازی» نفس راحت نکشیده اند که این بار پل «آزادی» مسدود شد.
به گفته سخنگوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد پل میدان آزادی به مدت 30 روز به علت تعویض درزهای ژوئن که همان درزهای انبساط و انقباض است مسدود شده است. به گفته وی هر کدام از ورودی‌های این پل 15 روز مسدود خواهد بود که فعلاً لاین جنوب به شمال میدان (مسیر میدان جمهوری اسلامی به میدان آزادی) بسته است.
گرچه دلیل انسداد 15 روزه هر لاین از پل‌های غیرهمسطح، تعمیرات به علت تعویض درزهای انبساط و انقباضی اعلام می‌شود که دلیلی منطقی و قابل قبول است اما این نکته نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که در کشورهای پیشرفته در عرض دو هفته، بزرگ ترین پل ها ساخته می‌شود. تازه تجربه انسداد پل جمهوری اسلامی برای تعمیرات نشان داد که دو هفته نیز برای این موضوع کافی نبوده است. این در حالی است که هر بار انسداد پل غیرهمسطح، باعث آلودگی هوای منطقه به دلیل ترافیک بیش از حد، اتلاف وقت و مصرف صدها لیتر بنزین اضافی شده است.

 تعمیر لاک پشتی پل‌ها
یکی از شهروندانی که روز گذشته در ترافیک حد فاصل میدان جمهوری اسلامی تا میدان آزادی گیر افتاده و بشدت ناراحت بود در گفت‌وگو با گزارشگر ما می‌گوید: هیچ کس به فکر شهروندانی نیست که روزی چند بار مجبور هستند از این مسیر عبور کنند.
وی با بیان اینکه این امر باعث مشکلات فراوانی برای شهروندان شده است می‌افزاید: معلوم نیست چرا باید تعمیرات پل ها این قدر لاک پشتی انجام شود.
زن جوانی هم که مدام به ساعت پشت دستش نگاه می‌کند می‌گوید: 25 دقیقه است که معطل رد کردن ترافیک این محور هستم.
وی با بیان اینکه اصلاً از انسداد پل آزادی و ایجاد ترافیک در این محور خبر نداشتم می‌افزاید: متأسفانه در این شرایط آنچه بیش از هر اقدامی شهروندان را رنج می‌دهد تلف کردن وقت شهروندان است.
یکی از دانشجویانی که در حال دویدن در مسیر بزرگراه کلانتری است به گزارشگر ما می‌گوید: پس از گیر افتادن در ترافیک  پیش بینی نشده این محور، چاره‌ای جز پیاده شدن از اتوبوس برای رساندن خودم به جلسه امتحان ندارم.
زن جوانی هم که به گفته خودش بیش از 40 دقیقه است در گرمای ظهر خرداد ماه معطل اتوبوس در ایستگاه مانده می‌گوید: باید از مدیران شهری برای اینگونه برنامه‌ریزی‌ها تشکر کرد که به جای خدمت به مردم در ماه مبارک رمضان، قصد جان آنان را کرده اند.
وی زمان انجام تعمیرات پل آزادی و انسداد این مسیر را با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گرمای بیش از حد هوا و ورود قابل توجه زائران با شروع تعطیلات تابستان را غیرقابل قبول عنوان می‌کند و اظهار می‌دارد: مردم از ترافیک سنگین و طولانی شدن تعمیرات  پی در پی پل ها خسته شده اند، چرا شهرداری مشهد از نیروی بیشتر و تجهیزات مدرن تر برای تعمیر پل‌ها استفاده نمی کند تا مسیر سریع تر بازگشایی شود و مردم از این ترافیک سنگین و مشکلات آن خلاص شوند.
وی با انتقاد از بی توجهی به حقوق شهروندان در انجام اینگونه اقدامات شهری می‌گوید:
تازه بعد از 15 روز کلافگی در این لاین، چشم شهروندان به انسداد لاین دیگر پل آزادی روشن خواهد شد. به گفته وی انسداد پل آزادی و ایجاد ترافیک در این مسیر، به گونه ای است که هیچ راه فراری برای رانندگان گرفتار در این ترافیک وجود ندارد.

 سلب مسؤولیت پلیس در حل گره‌های ترافیکی
یکی از رانندگان گرفتار در ترافیک نیز با گلایه از طفره پلیس در اجرای این گونه طرح‌ها می‌گوید: در حالی پلیس از رفع مشکلات ترافیکی ناشی از انسداد پل ها شانه خالی می‌کند که گویی هیچ نقشی در پیشگیری و یا رفع مشکلات ترافیکی منطقه ندارد.
 گفتنی است گزارشگر ما برای پاسخ به انتقادهای مطرح شده سراغ مجتبی زمانیان،  مدیر هماهنگی و برنامه ریزی عمرانی معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد می‌رود که متأسفانه تا لحظه مخابره خبر امکان گفت‌وگو با وی میسر نمی شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.