قدس آنلاین: عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران وبهسازی شهری ایران با بازدید از محله های تاریخی و بافت های ناکارآمد شهری شهر نایین در استان اصفهان نماد مردمی بودن را دربازسازی و احیای این بافتها را در شهر نایین سرآمد دانست .

برای بافت های ناکارآمد شهری کارکرد تعریف شود تا هویت انسانی پیدا کنند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، هوشنگ عشایری از بافتهای تاریخی و ناکارآمد شهری شهر نایین ازجمله خانه تاریخی فاطمی، بازارچه کلوان، خانه معصوم خانی، بازار نایین و محله پنجاهه بازدید نمود .

در این بازدید که با حضورسهراب مظفرنجفی فرماندار ، عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، شهردار و جمعی از مسئولین شهرستانی انجام شد عشایری ضمن ابراز خرسندی از میزان پیشرفت فیزیکی وکالبدی این طرح ها گفت: خوشبختانه اقدامات شایسته ای به لحاظ کالبدی در حوزه های مختلف چندگانه به منظور ارتقاء کیفی  زندگی مردم شهر ایجاد شده که تمامی این اقدامات با همکاری وهمیاری مردم شهر نایین صورت گرفته ولازم است به منظور استمرار این موضوع در ارتباط دهی بین محلات با یکدیگر و همچنین تکمیل برای فعالیتهای ساختمانی و کالبدی و گذرگاهی حضور مستمر داشت و با تعریف کارکرد برای هر بخش از این بافتها هویت انسانی به آن بخشید .

عشایری افزود: انتظار می رود مردم نقش آفرینی خود را در حوزه نهادسازی از جمله حضور مستمر در محلات و هویت بخشی وجریان سازی زندگی در محلات را فراموش نکنند و مسئولین محلی نیز با برگزاری برنامه های فزهنگی، آموزشی و مسابقات محلی در بازگرداندن مردم و هویت بخشی در این محلات بکوشند .

این عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران وبهسازی شهری ایران اظهار داشت: نماد مردمی بودن در بافت های فرسوده شهری نایین سرآمد است و لازم است برنامه های بلند مدتی تدوین و هراقدامی درقالب ستادبازآفرینی شهری انجام شود ونهادهای  مردمی نیز حضور ویژه ای در این برنامه ها داشته باشند .

گفتنی است عشایری از خانه جواهری و هتل کاروانسرای عباسی کوه پا درشهر کوهپایه نیز بازدید نمود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.