مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تاکید کرد: تصمیم داریم این همایش را هر ساله در زمان ارتحال امام خمینی(ره) برگزار کنیم تا اندیشه‌های ناب ایشان در قالب نمایش به مردم ارائه شود.

تجلیل از مسافر آستانه برای ارتقا تئاتر انقلابی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، آیین اختتامیه سومین همایش تئاتر مردمی خرداد، عصر یک‌شنبه شانزدهم خرداد 1395 در تماشاخانه مهر حوزه هنری با حضور جمع زیادی از پیش‌کسوتان و هنرمندان جوان تئاتر کشورمان برگزار شد.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، امیرحسین شفیعی، رحمت امینی، مریم معترف، حسین مسافرآستانه، مجید امرایی نویسنده و منتقد، محمود فرهنگ مدیر کانون تئاتر دینی، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، علی اکبر خسروی دبیر جشنواره خمسه و ... از چهره هایی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

آیین اختتامیه با ادای احترام به شهدای غواص آرمیده در محوطه حوزه هنری شروع شد و گروهی از نوازندگان جنوبی، با صدای سازهایشان دلیری های این جوانان را به حاضران در این برنامه یادآوری کردند. پس از آن، قطعه‌ای نمایشی با محوریت مدافعان حرم به کارگردانی علی براتی اجرا شد و بعد نوبت به پخش نماهنگی درباره انقلاب اسلامی ایران و تصاویری از امام خمینی (ره) رسید.

در ادامه این مراسم که ناصر فیض اجرای آن را بر عهده داشت، کوروش زارعی، در سخنانی به نحوه برگزاری سومین تئاتر مردمی خرداد پرداخت و گفت: حدود هشت سال پیش بود که در حوزه هنری استان تهران اولین همایش تئاتر مردمی خرداد راه اندازی شد، پس از آن سال گذشته دومین دوره این همایش در زمان مدیریت آقای امینی به اجرا درآمد و امسال نیز شاهد سومین دوره آن بودیم و با استقبالی که از این نمایش ها صورت گرفته، بنا داریم این همایش را به شکل ملی و گسترده تری برگزار کنیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه در این دوره 16 اثر نمایشی برای اجرا انتخاب شدند که 13 اثر از استان ها و 3 گروه نمایشی نیز از تهران بودند، افزود: معتقدیم در عرصه نمایش، به شخصیتی که بنیان‌گذار انقلاب بوده، کم پرداخته شده است و در دو دهه گذشته تعداد انگشت‌شماری از آثار نمایشی با محوریت امام خمینی (ره) بوده اند، بنابراین تصمیم داریم این همایش را هر ساله در زمان ارتحال ایشان برگزار کنیم تا مبارزات امام، اندیشه های ناب او و آنچه برای تدام انقلاب مد نظرشان بوده، در قالب نمایش به مردم ارائه شود.

زارعی ضمن تشکر از نهادهای همکاری کننده در برگزاری این همایش تاکید کرد: امسال در بخش میدانی و خیابانی، شاهد آثار خوبی بودیم و امیدواریم از سال آینده در بخش اجرای صحنه ای نیز نمایش های قابل توجهی را به مخاطبان ارائه کنیم. برای این منظور، با ارائه فراخوان، موضوع، محتوا و خط مشی تئاتر مردمی خرداد را معرفی کرده و تلاش می کنیم برای بارور کردن اندیشه های آن مرد بزرگ در عرصه هنر تئاتر قدم برداریم.

وی سپس امیرحسین شفیعی را به عنوان دبیر چهارمین همایش مردمی خرداد معرفی کرد.

در ادامه این مراسم، از تمامی گروه‌های اجراکننده تقدیر به عمل آمد. در عین حال از حسین مسافرآستانه به پاس یک عمر تلاش در راه ارتقای تئاتر انقلابی و بازیگری و کارگردانی آثار ارزشمند نمایشی تجلیل شد و رضا راد بازیگر نمایش دریادلان، فاطمه رادمنش بازیگر نمایش های انقلابی از استان کرمان، علی براتی به دلیل سال ها فعالیت در زمینه طراحی حرکت نمایش های انقلابی و سعید ذبیحی بازیگر تئاتر خیابانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است، سومین همایش ملی تئاتر مردمی خرداد به دبیری امیرحسین شفیعی و به همت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از 13 تا 16 خردادماه با اجرای 16 نمایش خیابانی و میدانی در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره)، گلزار شهدای بهشت زهرا، میدان امام حسین(ع) و مجموعه‌ تئاتر شهر برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.