۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: 389095

نماینده مردم کرمان در مجلس دهم با اشاره به اینکه بیش از دو سال است از ابلاغ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می گذرد، گفت: دولت هنوز آیین نامه اجرایی آن را تدوین نکرده است بنابراین، اجرا چالش اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

اجرا؛ چالش اصلی اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس دهم، با اشاره به صحبت‌های روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس، گفت: خوشبختانه در طول سال‌های گذشته قوانین و مقررات کافی به منظور اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی تدوین و به دولت ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه من فکر می‌کنم چالش اصلی در خصوص عدم دستیابی به اهداف تعیین شده در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چالش اجراست، گفت: در حال حاضر قوانین و مقررات کافی برای رسیدن به این اهداف وجود دارد و از طرفی نیز نمی‌توان گفت دولت هیچ اشرافی نسبت به این قوانین و مقررات ندارد بلکه موضوع مهم نحوه اجراست که اگر اجرا درست باشد قطعاً نمود بیرونی خواهد داشت.

عضو سابق کمیسیون اقتصاد در مجلس نهم با اشاره به اینکه موضوعی که مقام معظم رهبری دیروز به آن تأکید داشت بحث جلوگیری از قاچاق بود که به عنوان مثال قوانین و مقررات آن بیش از دو سال است که تدوین و به دولت ابلاغ شده اما هنوز آیین‌نامه اجرایی آن توسط دولت نگاشته نشده است.

پورابراهیمی با تأکید بر اینکه قوانین دیگری نیز مانند بهبود فضای کسب و کار ابلاغ شده است اما هنوز آیین‌نامه‌های آن توسط دولت تدوین نشده است، ادامه داد: موضوعی که باید به آن توجه داشت اهتمام به اجرای این قوانین است که دولت باید به آن جدیت بخشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس دهم، با اشاره به اینکه در حوزه تدوین برنامه و اجرای آن نیز مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: دولت از طریق تشکیل ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی سعی داد تا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند که به طور نسبی نیز فعالیت‌هایی انجام داده است اما باید گفت در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی این فعالیت‌ها کافی نیست.

به گفته وی، در صورتی می‌توان گفت فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی به درستی اجرا شده است که مردم آن را لمس کنند و شاخص‌های اقتصادی نیز اجرای آن را نشان دهد،بنابراین به نظر من در شرایط فعلی دولت باید اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را سرعت بخشد زیرا فرصت کمی دارد که این سیاست‌ها را در دولت یازدهم اجرایی کند.

پورابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات دولت را باید در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به طور نسبی ارزیابی کرد و به طور قطع نمی‌توان گفت کاری انجام نشده در صورتی که فعالیت‌ها اگر جدی باشد شاخص‌ها نیز بهبود پیدا کرده و روند زندگی مردم نیز بهبود می‌یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.