قدس آنلاین: مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ویژه ماه رمضان در قالب ۷۵ اکیپ ثابت و سیار اجرا می‌شود.

فعالیت ۷۵ اکیپ ثابت و سیار نظارتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی ویژه ماه مبارک رمضان خراسان رضوی

مجید روحانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: به منظور تأمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان، طرح تشدید نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ویژه ماه رمضان در قالب 75 اکیپ ثابت و سیار اجرا می‌شود که از این تعداد 24 اکیپ آن در مشهد فعال هستند و این تعداد اکیپ‌ها با افزایشی 40 درصدی نسبت به ایام عادی سال همراه بوده است.
وی افزود: این طرح از روز شنبه هشتم خرداد ماه در سراسر استان آغاز شده و تا روز چهارشنبه شانزدهم تیرماه (عید سعید فطر) به‌مدت 40 روز اجرا می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح بازرسی ویژه و مستمر در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: با توجه به وظیفه‌مندی سازمان دامپزشکی در بحث نظارت بر مراکز مرتبط با فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان، کلیه مراکز نگهداری و عرضه این نوع فرآورده‌ها از قبیل مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، خودروهای ویژه حمل این فرآورده‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی،‌ کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی در سطح استان و به‌ویژه مشهد تحت کنترل و نظارت ویژه قرار گرفته و به طور مستمر بازرسی می‌شوند.
روحانی‌نژاد ضمن توصیه به شهروندان در تهیه فرآورده‌های خام دامی تازه و به مقدار مورد نیاز از مراکز عرضه مجاز و مورد اطمینان، تصریح کرد: این طرح در راستای ارائه خدمات بهداشتی بهینه به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و روزه داران گرامی و با هدف حفظ سلامت مردم و عدم سودجویی افراد فرصت‌طلب در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.
وی تأکید کرد: به روزه‌داران توصیه می‌کنیم که از خرید و مصرف فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و ارزان قیمت در مراکز غیرمجاز از قبیل عرضه گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، عرضه گوشت از پیش چرخ شده، عرضه مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت و فرآورده‌های بسته‌بندی شده غیرمجاز بدون تاریخ تولید، انقضاء و کد دامپزشکی خودداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از مردم درخواست می‌شود تا در جهت پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های غذازاد و مشترک بین انسان و دام و نیز حفظ سلامتی خود به توصیه‌هایی که به صورت مکرر از سوی کارشناسان بیان می‌شود توجه کنند و این توصیه‌ها را جدی بگیرند تا سلامتی خود و خانواده‌هایشان به خطر نیفتد.
روحانی‌نژاد با بیان اینکه در جهت اجرای هرچه بهتر طرح در جهت تامین امنیت غذایی جامعه، هماهنگی لازم با سایر نهادهای مرتبط در حال انجام است، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های 37250025-37250035 و 37250075 شبکه دامپزشکی مشهد و همچنین سامانه‌های تلفنی 1512 و پیامکی 300001512 اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به موضوع گزارش‌شده رسیدگی شده و با متخلفان آن برخورد قانونی صورت پذیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.