رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، خواستار توجه ویژه و واقع بینانه مالکان پالایشگاههای خصوصی و صاحبان سرمایه شرکتهای نفت و گاز به اجرا و پیاده‌سازی استانداردهای پدافند غیرعامل شد.

شرکتهای نفتی به دنبال اجرای استانداردهای پدافند غیرعامل باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شانا، غلامرضا جلالی امروز (دوشنبه، ١٧ خردادماه) در گردهمایی پدافند غیرعامل مدیران ارشد شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، خواستار اجرای ملاحظات مهندسی و فنی پدافند غیرعامل در ایجاد زیرساختها و اصلاح زیربناهای موجود در صنعت پالایش و پخش شد.

وی، با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه گفت: با توجه به تعاملات پیچیده در منطقه و منافع قدرتهای بزرگ جهانی، امنیت این منطقه حساسیت بالایی دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با بیان اینک ه هرگونه درگیری در منطقه مقیاس جهانی پیدا خواهد کرد، افزود: نا امن شدن منطقه به هر دلیلی بازارهای جهانی نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بنابراین باید محاسبات درست و واقعی از وضع منطقه و همسایگان داشته باشیم.

به گفته وی، تعاملات و راهبردهای مختلف می‌تواند امنیت منطقه را در شرایط تهدید و بحران حفظ کند، به طوری که با حرکت منسجم تولیدکننده قدرت و اقتدار در کشور و منطقه باشیم.

جلالی، با تاکید بر بحث پدافندی در حوزه صنعت پالایش و پخش اظهار کرد: پدافند غیرعامل مسئله‌ای حاکمیتی درباره تعامل و برخورد با تهدید است که از سوی مقام معظم رهبری به واژه مصونیت بخشی یا مصون‌سازی تعبیر شده است.

وی تاکید کرد: پدافند غیرعامل به این معنی است که اگر تهدیدی اعمال شد، هیچ اثری از آن دیده نشود یا کمتر دیده شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: کاهش آسیب‌پذیری در مقابل تهدیدها با شناخت نقاط ضعف، اجرای پدافند غیرعامل(مصونیت بخشی) و آگاهی از کارکردها و آسیب پذیریها میسر خواهد شد.

وی، با اشاره به این که با پدافند غیرعامل باید مولفه قدرت ملی را افزایش دهیم، گفت: با ایجاد ساختارها و اجرای استانداردهای پدافند غیرعامل در کشور می‌توان تهدیدها و ضربه پذیری را به حداقل رساند.

جلالی اعلام ‌کرد: در زمان تهدید، دشمن یا رقیب به مالکیت نگاه نمی‌کند و اصولا اصل حاکمیت نظام مدنظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی در زمان تهدیدها مورد آسیب قرار می‌گیرد، زیرا دشمن به نوع مالکیت بی‌توجه بوده، بنابراین بخش خصوصی باید به کاهش آسیب پذیری و تولید قدرت از بعد پدافندی توجه ویژه داشته باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: شرکتهای نفت و گاز باید پدافند کالبدی یعنی پدافند از جنس فنی و مهندسی در زیرساختهای موجود و پروژه‌های در دست طراحی و اجرا ، بحث سایبری و مباحث شیمیایی و سلامت و اچ اس یی را مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.