قدس آنلاین- لرستان: سند ۳۷ اقتصاد مقاومتی لرستان با۳۷ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال با اشتغال ۲۵ هزار و ۶۸۱ نفر است که متوسط سرمایه‌گذاری برای ایجاد هر شغل ۱۴۴۰ میلیون ریال است، در شورای هماهنگی بانک‌ها با توجه به منابعی که داشتند سهم آنان ۲۰ هزار و ۹۴ میلیارد ریال معادل ۵۶ درصد در نظر گرفته شد.

ایجاد اشتغال بیش از ۲۵ هزار نفر در سند اقتصاد مقاومتی استان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه امسال برنامه تدوین سند اشتغال با ویژگی‌های خاصی در استان صورت گرفته است، گفت: سهم دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها از این سند مشخص شده است.

مهرداد غضنفری  اظهار داشت: این سند با نگاه به اسناد آمایش استان و سند اقتصاد مقاومتی تبدیل به سندی شده که صددرصد اجرایی شود.

وی در ادامه افزود: برای تدوین این سند 15 جلسه تشکیل و براساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان تصمیم‌گیری شد و پروژه محوری و توجه به شاخص‌های شهرستان‌ها در این سند دیده شده است و هر شهرستانی هر پروژه‌ای که می‌خواهد انجام دهد در این سند مشخص شده است.

غضنفری سهم بخش خصوصی را 6520 میلیارد ریال معادل 18 درصد و سهم بخش دولتی 9680 میلیارد ریال معادل 26 درصد اعلام کرد و افزود: همچنین در این سند سهم صنعت 19 هزار و 320 میلیارد ریال معادل 52 درصد، سهم کشاورزی 9090 میلیارد ریال معادل 24.5 درصد و سهم خدمات 8730 میلیارد ریال معال 23.5 درصد تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان سهم بخش‌های اقتصادی در اشتغال را اعلام کرد و یادآور شد: سهم اشتغال در بخش صنعت 5882 نفر با سرانه 3330 میلیون ریال، کشاورزی 5797 نفر با سرانه 1560 میلیون ریال و خدمات 14 هزار و 2 نفر با سرانه 620 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این سند یک کار نو، شفاف و قابل اندازه‌گیری است که مورد استقبال وزارت کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.