روزنامه انگلیسی «تلگراف» از حذف ائتلاف متجاوز به یمن از فهرست سیاه سازمان ملل در پی فشارها پرده برداشت.

سازمان ملل ائتلاف سعودی را در سایه فشارها از فهرست سیاه حذف کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی «تلگراف» اعلام کرد که حذف ائتلاف متجاوز به یمن از فهرست سیاه سازمان ملل درباره نقض حقوق کودکان در سایه فشارها به این سازمان انجام گرفته است. روزنامه تلگراف عنوان داشت که این اقدام سازمان ملل متحد و تسلیم شدن این سازمان در برابر فشارها خشم فعالان حقوق بشر را برانگیخته است. این روزنامه در مطلب خود به گفته «فیلیپ بولوبیون» عضو سازمان دیده بان حقوق بشر که نسبت به اقدام سازمان ملل در خارج کردن نام عربستان سعودی از لیست سیاه واکنش نشان داده بود استناد کرده است.
«بولوبیون» در صفحه توئیتر خود در این رابطه نوشت: سطح جدیدی از انحطاط و فرومایگی در سازمان ملل در رابطه با حملات عربستان سعودی علیه کودکان یمن رخ داد. عضو دیده بان حقوق بشر همچنین این اقدام سازمان ملل در خصوص عربستان را سیاسی کاری آشکار و ننگ آور خواند. لازم به ذکر است که «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل اخیرا با انتشار گزارشی ائتلاف سعودی متجاوز به یمن را در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار داد. این گزارش با واکنش شدید سعودی ها و خشم آنان مواجه شد.
بان کی مون ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان را مسئول حمله به اماکن عمومی و شهروندان و کشتار بیش از ۶۰ درصد از کودکان یمنی اعلام کرده بود اما صبح روز سه شنبه به دنبال فرافکنی های رژیم سعودی در سازمان ملل متحد، دبیرکل این سازمان نام ائتلاف عربی متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان را موقتا از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.