قدس آنلاین-اراک: استاندار استان مرکزی گفت: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی باید بدانند که هر ایده و پیشنهادی را که ارائه کنند باید در راستای عملیاتی ساختن آن گام بردارند چرا که صحنه اقتصاد مقاومتی میدان اقدام و عمل است.

صحنه اقتصاد مقاومتی میدان اقدام و عمل است.

وی ادامه داد: گفتمان اقتصاد مقاومتی و ارتقاء شرایط اقتصادی و معیشتی مردم تنها با ایده پردازی صرف محقق نمی شود. محمود زمانی قمی استاندار مرکزی گفت: یکی از راه هایی که می تواند به شکوفایی اقتصاد استان و در نهایت کشور منجر شود، ایجاد اشتغال پایدار و رقابتی کردن تولید است که جذب سرمایه های کوچک گامی به سوی کارآفرینی و افزایش تولید ملی است که در این مسیر می توان از تجربیات بسیج سازندگی سپاه روح الله استفاده کرد.

وی افزود: بیمه شدن اقتصاد کشور از تهدیدهای خارجی ، کاهش وابستگی به بیگانگان و بهبود معیشت مردم با تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است و باید از همه فرصت های موجود برای تحقق این مهم استفاده کرد.

وی نقش دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی را در انتخاب مشاغل بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: دبیرخانه ستاد باید با همکاری دیگر اعضاء نیازسنجی در جامعه را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: اردوهای هجرت نیز ابزار کارآمد و موثری در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی هستند و باید از آنها به بهترین نحو در تحقق منویات مقام معظم رهبری بهره جست.

رئیس بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: توجه به راهبردهای اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۰ مورد توجه سپاه پاسداران قرار گرفت.

سرهنگ پاسدار علی فراهانی افزود: از سال ۱۳۹۱ تا پایان سال گذشته ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی بسیج در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در قالب تسهیلات کم بهره به حدود دو هزار متقاضی پرداخت شد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت شد که بر این اساس ۸۹۱ فرصت شغلی برای جوانان استان فراهم شد.

سرهنگ پاسدار فراهانی اضافه کرد: اردوهای هجرت در خودسازی، آشنایی افراد با دردهای جامعه، ایجاد همدلی و صمیمیت بین افراد و ایجاد روحیه جهادی و کمک به محرومین نقش محوری دارند که باید این مهم در جامعه فراگیر شود.

وی ادامه داد: تعمیر ۷۶۰ هزار میز و صندلی، رنگ آمیزی مدارس به مساحت ۱۰۸ هزار متر مربع، اعزام ۱۱۰ اکیپ پزشکی به مناطق محروم استان و ویزیت رایگان یک هزار و ۱۰۰ نفر از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.