تولیت آستان قدس رضوی در نخستین روز ماه مبارک رمضان با جمعی از دختران و پسران روزه اولی دیدار کرد و هم سفره نخستین افطار آن‌ها شد.

روزه اولی‌ها نخستین میهمانان افطاری حرم منور رضوی شدند

به گزارش قدس آنلاین و به‌نقل از آستان‌نیوز، روزه اولی‌ها نخستین مهمانان تولیت آستان قدس رضوی بودند.
در این برنامه که حدود 200 نفر از روزه اولی‌ها در آن حضور داشتند، ساعتی پیش از اذان مغرب به افق مشهد مقدس با تلاوت کلام‌الله مجید توسط گروه همخوانی قرآن کریم جوادالائمه(ع) آغاز شد و با اجرای برنامه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری؛ مربی پرورشی و قرائت دل نوشته‌ای خطاب به امام مهربانی‌ها، توسط فاطمه زارعی ادامه یافت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی؛ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در سخنانی در این مراسم، اشاره‌ای به برخی از فعالیت‌های حرم مطهر رضوی در زمینه خدمت رسانی به زائران کودک و نوجوان داشت و از فعال سازی چهار مرکز کبوترانه در چهار گوشه حرم مطهر رضوی خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی نیز در بخش بعدی این مراسم در سخنانی ضمن عرض تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دخترها و پسرهایی که نخستین سال روزه داری را تجربه می‌کنند، اظهار داشت: همانطور که انسان‌ها از طریق ورزش کردن، جسم خود را تقویت می‌کنند، روزه نیز روح و نفس انسان را تقویت می‌کند.
وی توجه به گرسنگان و نیازمندان را دیگر ثمره روزه‌داری دانست و افزود: روزه‌داری همچنین برای سلامتی انسان مفید است اما مهم‌ترین ثمره روزه‌داری اطاعت امر خداوند متعال است.
بیان نکاتی درباره مفاهیم سوره مبارکه کوثر توسط اسماء زنگویی؛ دانش‌آموز روزه اولی نیز دیگر برنامه جلسه دیدار صمیمانه تولیت آستان قدس رضوی با جمعی از دانش آموزان روزه اولی بود.
این مراسم با اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و افطار روزه داران در جوار مضجع منور حضرت رضا(ع) به پایان رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.