قدس آنلاین- تبریز: سرپرست فرمانداری عجب شیر گفت: با توجه به شرایط سنی حساس قشر جوان جامعه، مسوولان دستگاه‌های مربوطه باید با رفع نواقص موجود در برنامه‌های اوقات فراغت جوانان و برنامه‌ریزی مناسب، این افراد را در مقابل تهدیدهای اجتماعی ایمن کنند.

ضرورت آسیب‌شناسی و بازنگری برنامه‌های اوقات فراغت جوانان در عجب شیر

به گزارش قدس آنلاین تبریز، سیدشمس الدین مراثی، روز چهارشنبه در جلسه ستاد غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان این شهرستان افزود: تقویت مسائل دینی و اعتقادی جوانان در برنامه های اوقات فراغت پیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

وی، تدوین برنامه های مناسب و جامع برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان را از مهمترین شیوه های مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهار کرد: ارزش گذاری و برنامه ریزی برای پرکردن ساعت های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان جامعه در زمان کنونی ضروری است.
سرپرست فرمانداری عجب شیر با تاکید بر توجه به روستاها در برنامه ریزی های ستاد اوقات فراغت، یادآور شد: رشد خلاقیت ها، استعدادها و توانمندی های نسل جوان در مناطق روستایی و محروم نیازمند توجه بیشتر و بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت ها است.
مراثی، بر اولویت قراردادن برنامه ها و فعالیت های قرآنی در برگزاری کلاس های غنی سازی اوقات فراغت تاکید کرد و ادامه داد: برای اجرای هر چه بهتر این امر، شرکت کنندگان باید از حضور استادان و مربیان متعهد و مجرب بهره مند شوند.
وی، گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان، مسئولان دستگاه‎های اجرایی برنامه‎های خود را به فرمانداری اعلام کنند.
مراثی، از اعضای ستاد ساماندهی جوانان خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق و تدوین راهکارهای اجرایی برای بهبود وضع جوانان تلاش کنند.
وی اظهار کرد: متولیان امور فرهنگی و تشکل دولتی و غیر دولتی باید برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان تلاش دوچندان داشته باشند زیرا غنی سازی اوقات فراغت بستر توسعه، پیشرفت و شکوفایی هرچه بیشتر جامعه را فراهم می کند.
وی، خواستار اعلام و اطلاع رسانی برنامه های اوقات فراغت در سطح این شهرستان و تشکیل کلاس‌های تفریحی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی برای دانش‌آموزان توسط ادارات مربوط شد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.