برنامه تلویزیونی «قرار فیروزه‌ای» در ایام ماه مبارک رمضان میزبان مردم مشهد در لحظه افطار می‌شود.

مردم مشهد با «قرار فیروزه‌ای» افطار می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد میری در خصوص برنامه تلویزیونی ویژه افطار «قرار فیروزه‌ای»  گفت: «قرار فیروزه‌ای»، برنامه‌ای است که با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و صداوسیما خراسان رضوی در 29 شب از ساعت 18:40 تا 20:40 هر شب از سیمای خراسان رضوی پخش می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه به تهیه‌کنندگی حجت احمدی‌زر و مجید ظریف و اجرای محمدجعفر خسروی روی آنتن می‌رود.

مدیر خانه هنرمندان شهرداری مشهد بابیان این‌که این برنامه با کمی تغییر نسبت به ساختار برنامه بهار فیروزه‌ای اجرا می‌شود، عنوان کرد: در این برنامه علاوه بر آیتم‌های معمول مناسبتی ماه مبارک رمضان، مجموعه‌ای از اتفاقات اجتماعی که در فرصت ماه مبارک رمضان برای همدلی مؤمنانه بین مردم به وجود می‌آید، شناسایی و الگوسازی می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی قرار فیروزه‌ای این است که قرارهای مردمی برای انجام کارهای خیر، چهره‌های مردمی حاضر در برنامه و همچنین قرارهای مردمی که معاونت فرهنگی در شهر برپا می‌کند، اطلاع‌رسانی و معرفی کند.

میری به نحوه انتخاب میهمانان برنامه اشاره و عنوان کرد: مهمان‌های برنامه بر اساس جست‌وجوهای مختلفی که از بین چهره‌های مردمی، از طریق سوژه‌هایی که معاونت‌های فرهنگی مناطق در محلات به ما معرفی می‌کنند و گروه‌های فعال مردمی که در موضوعات مختلف با رویکرد فعالیت‌های اجتماعی از سوی مساجد معرفی می‌شوند، شناسایی و به برنامه دعوت می‌شوند.

وی با بیان این‌که برخی میهمانان نیز از بین سوژه‌های شهرآرا محله روزنامه شهرآرا رصد و انتخاب می‌شوند، اضافه کرد: مکاتبات و مذاکراتی نیز با مجموعه‌ها و سازمان‌های داخلی شهرداری و نهادهای خارج از شهرداری انجام شده تا چهره‌های مردمی و فعالی که در مجموعه خود شناسایی کرده‌اند، به برنامه قرار فیروزه‌ای معرفی کنند.

وی در خصوص نحوه سنجش رضایت مردم از برنامه قرار فیروزه‌ای، گفت: صداوسیما ابزارهایی برای نظرسنجی دارد اما مکانیزم ما برای دریافت بازخورد مردمی، سامانه پیامکی 10002095 است، در طول برنامه نوروز نیز این ابزار اولیه را برای فهم نظرات مردم در اختیار داشتیم که در جزءترین موضوعات ارائه نظر می‌کردند.

میری خاطرنشان کرد: بین صداوسیمای خراسان رضوی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد باب تعامل باز شده و طرفین در آینده برنامه‌های مشارکتی خواهند داشت امری قطعی است، در حال حاضر نیز ایده‌هایی مطرح‌شده که در حال بررسی است.

وی بابیان این‌که این برنامه با پشتیبانی خانه هنرمندان شهرداری مشهد تولید می‌شود، یادآور شد: بخشی از ظرفیت‌هایی که در برنامه به کار گرفته می‌شود همچون تولیدکنندگان و کارگردانان، در خانه فیلم خانه هنرمندان شناخته‌شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.