قدس آنلاین- لرستان: با اهداء اعضای بدن ۲۵ بیمار مرگ مغزی در بروجرد تاکنون موجب شده است، این شهرستان رتبه اول اهداء عضو غرب کشور را به خود اختصاص دهد.

اختصاص رتبه اول اهداء عضو غرب کشور به بروجرد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، مسئوول انجمن بیماری‎های خاص شهرستان بروجرد گفت: به واسطه تقویت فرهنگ اهداء عضو در شهرستان بروجرد علاوه بر اهداء اعضای 25 بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند، بیش از 1500 نفر از همشهریان بروجردی اقدام به دریافت کارت اهداء کرده‌اند.

فاطمه یاراحمدی اظهار داشت: این میزان آمار اهداء عضو در مقایسه با میانگین دیگر شهرستان‌های کشور بی‌نظیر و تحسین‌برانگیز است.

تاکید کرد: خوشبختانه در تمامی برنامه های فرهنگی و اجتماعی که در سطح شهرستان برگزار می شود از انجمن جهت برگزاری جشنواره های غذا به نفع بیماران خاص و همچنین عضو گیری افراد داوطلب دعوت می شود.

مسئوول انجمن بیماری‎های خاص شهرستان بروجرد، تصریح کرد: آمار فزاینده اهداء عضو در بین بیماران مرگ مغزی این شهرستان اقدامات کادر درمانی و پزشکان را در دریافت موافقت خانواده‎های این بیماران موثر دانست.

یاراحمدی با اشاره به ضرورت فرهنگ‎سازی در این باره بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد: در صورت تحقق این مهم امکان استفاده بیماران نیازمند بیشتری از اعضاء و نسوج بدن بیماران مرگ مغزی فراهم شده و از این طریق جان انسان‎های بیشتری نجات می‎یابد.

مسوول کمیته هماهنگی اهدای عضو شهرستان بروجرد گفت: با توجه به فعالیت های فرهنگی که در زمینه اهدای عضو در بروجرد صورت گرفته اکنون نگرش به سمت برخورداری از کارت اهداء عضو و اهداء عضو بیماران مرگ مغزی بیشتر شده است.

وی همچنین از ارایه خدمات به بیماران خاص در دو مرکز مستجاب و شهرک اندیشه در این شهرستان خبر داد و افزود: بروجرد دارای بیش از پنج هزار بیمار خاص است که از این تعداد 465 نفر مبتلا به ام اس ، 35 بیمار هموفیلی، 38 نفر تالاسمی، 120 نفر دیالیزی، 70 پیوندی، 900 سرطانی و چهار هزار و 500 بیمار دیابتی وجود دارد.

وی اظهار داشت: مرکز بیماران خاص شهرک اندیشه که خود کلینیک مجهزی از همه نظر در کشور محسوب می شود از نظر ارایه خدمات مطلوب به بیماران بی نظیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.