قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: ارتباط موثر و محتوایی مدیریت شهری و میراث‌فرهنگی، باید با عبور از تفکرات سنتی، به نقطه‌ اثربخش و ایده‌آل چشم‌انداز گردشگری تبریز ۲۰۱۸ برسد.

 اهتمام شهرداری تبریز در حوزه های تاریخی، مزیت مهم میراث فرهنگی استان / عقب‌افتادگی‌ها را با «تعامل و همدلی» جبران می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، خاطرنشان کرد: با آغاز دوره جدید مسئولیت میراث فرهنگی، امید می‌رود فصل جدیدی در تعامل و همدلی این دو مجموعه مهم اجرایی آغاز شود.

وی با بیان این‌که امروز شهرداری تبریز، با همت ویژه وارد فعالیت‌های حوزه تاریخی و فرهنگی شهر شده است، اظهار داشت: نمود این اهتماد، به خصوص در مناطق 8 و 10 شهر، کاملا بارز بوده و یک مزیت مهم برای میراث فرهنگی و گردشگری استان به شمار می‌رود.

شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت‌های خواهرخواندگی شهر تبریز گفت: دیپلماسی فعال شهرداری تبریز در ارتباط با کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی، می‌تواند یک فرصت مهم عملیاتی و ارتباطی برای میراث‌فرهنگی استان تلقی شود.

وی با تاکید بر اولویت‌بندی موضوعات مشترک بین دو طرف، گفت: در این راستا، احیای خانه‌های تاریخی، نهایی‌کردن وضعیت موزه فرش، بهبود وضعیت بازار تاریخی، سامان‌دهی مجموعه دوکمال و احیای ربع رشیدی از جمله موضوعاتی است که جز با تعامل هدفمند و اولویت‌بندی لازم از سوی دو طرف، به نتیجه نخواهد رسید.

دکتر نجفی اضافه کرد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر تبریز با برخورداری از روحیه فرهنگی، حامی حرکت‌های شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و تاریخی است.

شهردار تبریز یادآور شد: تبریز از امتیاز مهم بازار تاریخی برخوردار است؛ بازاری که از حیث معماری، شاهکار به شمار می‌رود و یک مجموعه زنده اقتصادی، اجتماعی، تجاری و مذهبی است، اما متاسفانه تاکنون جایگاه فاخر آن، به شایستگی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی معرفی نشده است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: علی‌رغم این عقب‌افتادگی‌ها در تبیین ظرفیت‌های تاریخی، مصمم هستیم که با سرعت بخشیدن به روند همکاری‌ها، افق روشنی از تبریز 2018 ترسیم کنیم.

مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم، با ابلاغ سلام دکتر سلطانی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شهردار تبریز گفت: دغدغه تاریخی و فرهنگی شهردار محترم، در سال‌های اخیر بارز بوده و حرکت‌های مهمی را در شهر پایه گذاری کرده است.

آبدار با تاکید بر مستندسازی همکاری‌های دو طرف، افزود: نگرش فرابخشی و ملی شهردار تبریز، در موضوعات مختلف سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری و تقویت جاذبه‌های گردشگری تاریخی، ارزشمند بوده و الگوی ارزنده‌ای در تعامل دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رونمایی از گردشگری تبریز 2018 و آغاز شمارش معکوس این عنوان جهانی را از برنامه‌های آتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد.

وی همچنین از فعال‌شدن دبیرخانه مستقل گردشگری تبریز 2018 در روزهای آتی خبر داد و گفت: این دبیرخانه، شامل چهار مجموعه استانداری، شهرداری تبریز، سازمان جهاد کشاورزی، آموزش‌و‌پرورش و سازمان ورزش‌و‌جوانان بوده و بررسی رویکردهای تبریز  2018 را به صورت متمرکز در خانه تاریخی حیدرزاده مورد توجه قرار خواهد داد.

آبدار همچنین در صحبت‌های آغازین خود، روز ملی صنایع دستی را گرامی داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.