نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ولنگاری فرهنگی نتیجه جدی نگرفتن مطالبات رهبری است گفت: پدافند فرهنگی مقدمه فرهنگ‌سازی است.

ولنگاری فرهنگی نتیجه جدی نگرفتن مطالبات مقام معظم رهبری / بعد از سه سال یک قدم هم برای اقتصاد مقاومتی بر نداشته‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما درباره شناخت انسان الگویی قرآن، تفسیر آیات مبارکه سوره انسان بود و به این آیه رسیدیم که خداوند نسبت به الگوی انسانیت یک نظام خاص و ویژه را مدنظر دارد، ذات مقدس با  بیان واقعیت فرجام و سرنوشت انسان الگویی، ماهیت انسان اسوه و الگو را در این آیات تبیین می‌فرمایند.

وی گفت: گاهی می‌گویند فلان عمل را صورت دهید زیرا عمل خوبی است اما شما سوال می‌کنید نتیجه این کار چیست؟ ذات مقدس پروردگار در این آیات نتیجه انسانیت الگویی قرآن را مطرح می‌کنند. خداوند متعال اراده فرمودند میان حیوان و فرشته، موجودی دیگر را خلق کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: انسان دارای منصب جانشینی و خلیفه اللهی است زیرا این موجود، موجودی است که در عرصه هستی خود کار خدایی می‌کند و این موجود در عرصه سازندگی خود را می‌سازد و تا مرز فرشته بالا می‌برد و در نهایت مسئله از دو صورت خارج نیست؛ یعنی یا خود را تا مرز فرشته بودن بالا می‌برد و یا اینکه این تلاش را صورت نمی‌دهد.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی به جایی رسیده که مقام معظم رهبری تعبیر به ولنگاری می‌کند و این ولنگاری فرهنگی یک ارزیابی و جمع بندی توسط مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

خطیب جمعه مشهد مقدس افزود: این مدیریت‌ها چه کرده‌اند؟ چند روز دیگر سالگرد تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است. مسئولان نشسته‌اند برای ارتقای فرهنگی فکر کنند ولی در عین حال نتیجه این همه مدیریت فرهنگی و این همه بودجه کلان تحت عنوان فرهنگ، جمع بندی رهبری به اینجا رسیده که کشور دچار ولنگاری فرهنگی است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه برحسب تحلیل مقام معظم رهبری این مسئله ولنگاری در حوزه فرهنگ سازی و پدافند فرهنگی است تاکید کرد: ما در این کشور تا در عرصه پدافند فرهنگی و پیشگیری از بی حجابی برنیاییم قدرت فرهنگ سازی نداریم و مدیریت فرهنگی جامعه ما در تمام این مدت همین تعبیر رهبری است.

وی گفت: راه حل این مشکلات چیست و مشکل اصلاً کجاست؟ راهبرد و رهنمود رهبر را از اول جدی نگرفتیم، نه مسئولان و نه مردم جدی نگرفتند. چقدر مقام معظم رهبری از تهاجم و ناتوی فرهنگی فرمودند. ناتو یک جریان نظامی در دنیا است که یک عده کشور پیشرفته همه توان نظامی خود را یک جا جمع کردند تا دنیا را غارت کنند و مقام معظم رهبری فرمودند ناتوی فرهنگی یعنی تمام کفر و الحاد در یک پیمان جمعی امکاناتش را بسیج کرده تا دین را براندازی کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: این جدی نگرفتن مطالبات رهبری نتیجه‌اش ولنگاری فرهنگی است، در مسئله اقتصاد نیز همین طور؛ رهبری مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را فرموده‌اند و همه نیز قبول کرده‌اند اما در عین حال برای اقتصاد مقاومتی چه کرده‌اند؟

آیت الله علم الهدی گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی یعنی تمام توان را جمع کنید نه اینکه جلسه بگذارید و قدمی برداشته نشود. این همه از قاچاق گفته می‌شود و یک تصمیم جمعی در این زمینه گرفته نمی‌شود تا مقابله کند و این اقدام نکردن در راه اقتصاد مقاومتی است.

وی عنوان کرد: این جدی نگرفتن، تعارف نیست، آن طوری که برخی از خناس‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند به دنبال تملق نیستم، این یک تجربه جدی این مملکت است، هر جا مردم به دنبال رهنمود رهبری بودند کنارش هم حتی به اندازه یک خردل آسیب و ضرر نیست. از ابتدا رهبری فرمودند مشکلات اقتصادی را در خود حل کنید و به بیرون نگاه نکنید.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: آخر برجام را دیدید، لااقل حالا برگردید و فرمایش رهبری را قبول کنید، 27 سال مقام معظم رهبری بنیه دفاعی کشور را مدیریت کرده است. صنایع دفاعی ما در چه اوجی است و این در سایه رهبری است. در همین شهر خودمان مقام معظم رهبری یک منشور برای آستان قدس صادر کردند و به وسیله تولیت محترم فرمان رهبری اجرا شد و چه آثار و خواصی ایجاد کرد.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: محرومیت زدایی در شهر و کشور در دستور کار آستان قدس قرار گرفت و امیدواریم زیارت از دروازه کشور خارج شود و محرومان دلسوخته پاکستان و افغانستان را نیز شامل شود. دیدید به راهبرد رهبری عمل شد و نتیجه آن را شاهد بودید اما برای اقتصاد مقاومتی یک قدم برداشته نشده است.

وی گفت: چشم باز کنید و تجارب عملی را ببینید، چرا دنبال تجربه نرویم، نمایندگان مجلس از هر جناح و بلوکی هستند بدانند این مردم مقلد این رهبر هستند و رهبر این مردم در مدیریت این کشور مقام معظم رهبری است و باید راهبردهای وی اجرایی شود. دنبال نسخه پوسیده غربی نروند بلکه کاری کنند که راهبردهای مقام معظم رهبری اجرایی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.