نیروهای دولت وفاق ملی لیبی که از حمایت جامعه جهانی برخوردار است، تلاش می‌کنند که شهر سرت پایگاه اصلی داعش در این کشور را از جنگال این گروه آزاد کنند.

داعش در آستانه شکستی دیگر / پیشروی نیروهای لیبی در سرت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، پیشروی نیروهای هوادار دولت وفاق ملی لیبی که روز گذشته وارد شهر بندری سرت پایگاه داعش در این کشور شده بودند، همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای دولت وفاق لیبی از بامداد امروز جمعه مواضع تروریستهای داعشی در مرکز شهر سرت را هدف حملات توپخانه سنگین خود قرار دادند.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی که از حمایت جامعه جهانی برخوردار است تلاش می کنند که شهر سرت در حاشیه دریای مدیترانه را از گروه تروریستی داعش که از سال گذشته آن را به اشغال خود در آورده است باز پس بگیرند.

بعد از حدود یک ماه از آغاز عملیات آزادسازی سرت در دوازدهم ماه گذشته میلادی، نیروهای دولتی روز گذشته موفق شدند  از سمت شرق و غرب شهر سرت وارد این شهر شوند.

محمد الغصری سخنگوی نظامی اتاق عملیات سرت در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای ارتش وارد شهر سرت شده اند و هم اکنون درگیری با تک تیراندازان داعش که بر روی بام ساختمانها کمین گرفته اند ادامه دارد.

از سوی دیگر رضا عیسی فرمانده بخش میانی نیروی دریایی لیبی گفت که نیروهای ما ساحل سرت را به طور کامل به کنترل خود در آورده اند و داعشی ها از طریق دریا راه فرار ندارند.

از دست دادن سرت، شکست سنگینی برای گروه تروریستی داعش به شمار می رود، زیرا این شهر زادگاه معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی است که از حدود یکسال قبل تاکنون به پایگاه اصلی گروههای تکفیری تبدیل شده است.

رژیم قذافی با کمک حملات هوایی ناتو سرنگون شد و نهایتاً دیکتاتور سابق لیبی نیز در اکتبر 2011 میلادی کشته شد ولی لیبی از آن زمان تاکنون با هرج و مرج داخلی روبه‌رو بوده است.

گروه‌های مختلف تروریستی به‌خصوص داعش از خلأ دولت مرکزی قدرتمند و مقتدر سوء استفاده و بخشهای مختلفی از این کشور را تصرف کرده‌اند.

با وجود گذشت دو ماه از انتقال مقر دولت الوفاق به طرابلس، این دولت همچنان با دشواری‌هایی برای بازگردان ثبات به این کشور روبه‌رو است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.