۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
کد خبر: 390968

مراسم تشییع پیکر محمد علی کلی با شکوه هر چه تمام تر در زادگاه وی برگزار شد.

مراسم باشکوه تشییع پیکر محمد علی کلی + عکس

محمد علی کلی بوکسور افسانه ای تاریخ، هفته پیش پس از تحمل ۳۲ سال بیماری درگذشت. پس از آن پیکر این بوکسور به شهر محل تولدش، لوئیزویل منتقل کردند تا مراسم تشییع پیکر وی در شهر محل تولدش انجام شود. روز پنج شنبه مراسمی مذهبی برای این بوکسور در «Freedom Hall» برگزار شد، جایی که محمد علی برای اولین بار به عنوان یک بوکسور حرفه ای پا به رینگ مسابقه گذاشت. 

اما مراسم همگانی با حضور پر شمار هواداران محمد علی در روز جمعه برگزار شد. این مراسم ساعت ۹ صبح به وقت محلی (۱۸ به وقت ایران) آغاز شد و بسیاری از مردم برای وداع با قهرمان خود آمده بودند. هواداران علی تشکیل یک صف دادند و ماشین حمل جنازه، از میان آنها می گذشت.

بسیاری از هواداران علی هنگام عبور ماشین حامل پیکر علی، او را تشویق می کردند. بسیاری از آنها علی را اینگونه خطاب می کردند: "خداحافظ قهرمان"، "علی دوستت داریم"، "خداحافظ بزرگترین"  و "سلطان جنگل (اشاره به مبارزه معروف محمد علی)"

تابوت محمد علی در ماشین حمل جنازه قرار گرفت تا محمد علی برای آخرین بار خیابان های لوئیزویل را تجربه کند. ویل اسمیت، مایک تایسون و اقوام محمد علی تابوت او را در ماشین حمل جنازه قرار دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.