قدس آنلاین/مصطفی لعل شاطری: امام جمعه مشهد در خطبه ‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با اشاره به حضور پیکر دو شهید مدافع حرم در حرم رضوی گفت: یکی از خصوصیات روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان توجه به قشر محروم و مشکلات محرومان و مستضعفان است.

 ولنگاری فرهنگی نتیجه صرف بودجه های کلان به اسم فعالیت فرهنگی

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه امروزه مسأله محرومان دیگر در یک قشر خاصی به‌ عنوان قشر مسکین و درمانده که قدرت تأمین زندگی را ندارد، خلاصه نمی‌شود، افزود: مسأله محرومیت در کشور و جامعه، بخش عظیمی از اقشار آبرومند را فراگرفته است. وقتی به فاصله یک شبانه‌ روز در این استان، 700 کارگر بیکار می‌شوند، بیانگر این موضوع است، مسأله رکود و بیکاری مانند یک بلای خانمانسوز به جان مردم افتاده است.
وی افزود: این موضوع یک مشکل طاقت‌فرسا شده است. امروز برای این کشور و جامعه، این محرومیت‌ ها، خواه ‌ناخواه مولد آسیب ‌های اجتماعی است، چنانکه بخشی از آسیب‌ های اجتماعی ما تا آنجا که مسأله خودفروشی و فساد اخلاقی انسان‌ ها مطرح می‌شود، به خـــاطر این مشکلات و به خــاطر این ناروایی‌ هاست که در عرصه اقتصاد، جامعه ما را گرفته است.
امـــام جمعه مشـــهد با تأکید بر اینکه آسیب ‌های اجتماعی و اخلاقی به جایی رسیده است که رهبر این نظام، ولی امر مسلمین به طور دقیق می‌گویند «من ولنگاری فکری احساس می‌کنم» خاطرنشان کرد: اینکه رهبری از جریان فرهنگی و جریان اخلاقی، به «ولنگاری فرهنگی»، تعبیر می‌کنند، یک ارزیابی و یک جمع ‌بندی از سوی رهبر معظم انقلاب از همه مدیریت‌ های فرهنگی کشور، از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته تا وزارت ارشاد است.
وی با تصریح اینکه نتیجه صرف بودجه ‌های کلان به اسم فعالیت فرهنگی، موجب ولنگاری فرهـــنگی شده است، گفت: باید در یک جمع‌ بندی از این مدیریت‌ها دریافت که آن‌ها چه کرده اند. چند روز دیگر سالگرد حکم امام برای ستاد انقلاب فرهنگی و سالگرد تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است. مسؤولان نظام در طول این مدت چه در این دولت و چه در دولت‌های دیگر جلساتی داشته‌اند تا با هم فکر کنند و برای ارتقای سطح فرهنگی این کشور و رفع نارسایی‌ های فرهنگی اقدام کنند، اما در عین ‌حال، نتیجه فعالیت سال اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و نتیجه این همه مدیریت ‌های فرهنگی و صرف بودجه ‌های کلان با این وضعیت اقتصادی کشور با عنوان فرهنگی و این جمع‌ بندی، رهبر انقلاب را به جایی رسانده است که کشور دچار «ولنگاری فرهنگی» است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این کشور تا در عرصه پدافند فرهنگی و پیشگیری از بی حجابی اقدام‌هایی صورت نپذیرد، قدرت فرهنگ‌سازی نخواهیم داشت. متأسفانه مسؤولان، راهبرد و رهنمود رهبر را از اول جدی نگرفته و تأکیدهای مقام معظم رهبری را در زمینه تهاجم و ناتوی فرهنگی مورد توجه قرار ندادند. باید دانست، اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، ناتوی فرهنگی، یعنی تمام کفر و الحاد در یک پیمان جمعی امکاناتشان را بسیج کرده اند تا اسلام را نابود سازند و این ستیز بی پایان است.
امام جمعه مشهد با اشاره به این موضوع که نتیجه این بی توجهی به مطالبات رهبری، «ولنگاری فرهنگی» شده است، بیان داشت: در مسأله اقتصاد نیز به همین گونه، رهبری مؤلفه ‌های اقتصاد مقاومتی را فرموده ‌اند و همه نیز قبول کرده ‌اند، اما در عین حال مسؤولان برای اقتصاد مقاومتی چه کرده ‌اند؟ باید مدیران و مسؤولان بدانند که قرارگاه اقتصاد مقاومتی یعنی تمام توان موجود را تجمیع کنید، نه اینکه جلسه بگذارید و قدمی برداشته نشود. این همه از قاچاق گفته می‌شود و یک تصمیم جمعی در این زمینه گرفته نمی‌شود تا مقابله‌ای صورت پذیرد. باید مسؤولان بدانند که این یک تجربه جدی مملکت است که هر جا مردم به دنبال رهنمود رهبری بوده‌اند، اندکی آسیب و ضرر به آن‌ها نرسیده است.
آیت الله علم الهدی با اشاره به این گفتار رهبری که مشکلات اقتصادی را در خود حل کنید و به بیرون نگاه نکنید، افزود: سرانجام برجام را مشاهده کردید. حداقل حالا برگردید و فرمایش رهبری را قبول کنید. 27 سال رهبر معظم انقلاب بنیه دفاعی کشور را مدیریت کرده‌اند. صنایع دفاعی ما در اوج است و این در سایه رهبری است. سه سال است، مقام معظم رهبری می‌گویند، اقتصاد مقاومتی، اما یک قدم برداشته‌ نشده است. نمایندگان مجلس بدانند از هر تباری که هستند، این مردم پیرو رهبر هستند و باید حکمت ‌ها و راهبردهای ایشان در مملکت اجرا شود. کمیسیون ‌های مجلس نیز به خاطر گرایش ‌های سیاسی خود به دنبال نسخه پوسیده غربی یا اندیشه‌های متعفن کارشناسان از غرب برگشته نروند و راهبردهای رهبری را اجرا کنند، چراکه این خواسته مردم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.