«مجلس تراز انقلاب اسلامي» که «در رأس امور» بوده و به عنوان «عصاره فضائل ملت» شناخته مي‌شود چگونه مجلسي است...

‌مجلس تراز جمهوري اسلامي ايران

به گزارش قدس آنلاین، سیدعبدالله متولیان در یادداشت امروز خود در روزنامه جوان نوشت:
«مجلس تراز انقلاب اسلامي» که «در رأس امور» بوده و به عنوان «عصاره فضائل ملت» شناخته مي‌شود چگونه مجلسي است و داراي چه ويژگي‌ها و مختصاتي است؟ يا به عبارت روشن‌تر چه ويژگي‌ها، مزيت‌ها و اقداماتي، مجلس شوراي اسلامي را به مجلسي در تراز جمهوري اسلامي ايران تبديل مي‌کند؟  تأمل در فرمايش‌هاي امامين انقلاب اسلامي به خوبي نشان مي‌دهد همانگونه که ماهيت و اصالت انقلاب اسلامي در گرو عدالت‌خواهي، ظلم‌ستيزي، حمايت از مظلومين و مستضعفان، مقابله با زياده‌خواهي شرق و غرب و... است، مجلس تراز نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نيز بايد واجد ويژگي‌هاي ايجابي و سلبي، نظير انقلابي بودن، جهادي عمل کردن، تمرکز بر ارزش‌هاي حياتي اسلام و در صدر آنها تبعيت از ولايت مطلقه فقيه، عدالت‌خواهي، پرهيز جدي از جناح‌بندي‌هاي سياسي و تحزب‌گرايي، استکبارستيزي، شجاعت در برخورد با دشمنان نظام و اسلام، دوري و پرهيز جدي از آفات و رذائل اقتصادي سياسي، اجتماعي و فرهنگي باشد. مجلس تراز انقلاب اسلامي، علاوه بر تلاش براي نگه داشتن انقلاب اسلامي در مسير اصلي، بايد با تصويب قوانين و عملکرد انقلابي و جهادي، براي همه اجزا و ارکان نظام ريل‌گذاري و به عنوان بازوي نظام و ولايت فقيه، ايفاي نقش كند و تنها در اين صورت است که مجلس در جايگاه حقيقي خود و در حد و اندازه‌هاي مورد انتظار نظام ظهور کرده و با رفتار انقلابي و جهادي، عمل انقلابي و جهادي را از همه اجزا و ارکان نظام به عنوان خواسته واقعي مردم و نظام، مطالبه مي‌كند. مطابق آنچه گفته شد به اختصار و اجمال، به برخي از ويژگي‌هاي مجلس انقلابي و تراز نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران اشاره مي‌کنيم:
۱ - دميدن روح آرامش در کشور و پرهيز از مجادلات حزبي و مضر و حفظ جايگاه و هيبت مجلس به عنوان عصاره فضائل ملت. بديهي است که صيانت از جايگاه مجلس مستلزم نظارت دقيق نمايندگان از خودشان است. 
۲ - حامل و عامل گفتمان امامين انقلاب اسلامي: مجلس تراز انقلاب، بدون توجه به آرمان‌ها و گفتمان امامين انقلاب شكل نمي‌گيرد و اين گفتمان در «حرکت در راستاي اسلام ناب محمدي»، «اطمينان به وعده الهي و در نظر گرفتن محاسبات معنوي و الهي» و «باور به جهاني بودن نهضت اسلامي» خلاصه مي‌شود. 
۳ - استکبارستيزي و تبديل مجلس به پايگاه مستحکم انقلاب اسلامي در برابر تهديدات فزاينده، متنوع و پيچيده شيطان اکبر و طاغوت اعظم و هم پيمانانش. 
۴ - توجه ويژه و عملي به اولويت‌هاي کاري مجلس که حضرت امام خامنه‌اي بيان فرمودند و رفع دغدغه و نگراني مردم و رهبري با حل مشکلات اقتصادي به ويژه رکود و اشتغال از طريق رونق توليد داخلي. 
5 - تلاش مضاعف و جهادي براي صيانت از دستاوردها و منابع عظيم کشور و خنثي‌سازي نقشه‌هاي دشمنان نظام مبني بر شکل‌گيري نقشه جديد غرب آسيا موسوم به «خاورميانه جديد».
6 - حضور و ظهور انقلابي مجلس براي حراست از فرهنگ ملي و ديني و توسعه و تثبيت «سبک زندگي ايراني اسلامي» و مقابله با شبيخون و ناتوي فرهنگي دشمن. 
7 - تيزبيني و هوشياري نسبت به تلاش شيطان اکبر و طاغوت اعظم براي ايجاد بي‌ثباتي از راه تبديل گسل‌هاي قومي، عقيدتي و جناحي به زلزله.  بي‌ترديد مجلس دهم بايد حامل و عامل وحدت‌بخش جامعه و مردم باشد. 
8 - ايستادگي انقلابي در برابر توطئه برنامه‌ريزي شده از سوي دشمن و عوامل و عناصر داخلي آنان که در پي تغيير ماهيت انقلاب اسلامي و تحريف حضرت امام خميني(ره) هستند. 
مجلس دهم بايد مرزبندي شفاف و روشني با مخالفان و معاندان و دشمنان انقلاب و نظام ولايي در عرصه جنگ نرم داشته باشد. 
9 - مجلس انقلابي بايد با شناخت دقيق و صحيح نيازهاي واقعي نظام در سطح داخلي و ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي و در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي، امنيتي، فرهنگي و برنامه‌ريزي براي رفع نيازها، بازوي کارآمد نظام و رهبري براي حل مسائل اساسي کشور باشد. 
10 - عزم انقلابي و جهادي براي فاصله گرفتن از کانون‌هاي قدرت و ثروت و کوتاه کردن دست زالوهاي اقتصادي از مجلس و تأثيرگذاري آنان بر قول و فعل نمايندگان. 
11 - داشتن بصيرت انقلابي و دشمن‌شناسي: مجلس تراز انقلاب اسلامي نه تنها بايد از بصيرت لازم براي تشخيص دوستان و دشمنان انقلاب در هر برهه‌اي برخوردار باشد، بلكه بايد موضع روشني هم در قبال آنها اتخاذ كند و از تمام ظرفيت‌هاي مجلس براي خنثي‌سازي فتنه‌هاي ريز و درشت و منزوي ساختن فتنه‌گران استفاده کند. 
12 - و بالاخره به جرئت مي‌توان گفت که مهم‌ترين اولويت و وظيفه انقلابي مجلس دهم ريل‌گذاري صحيح کشور از طريق تهيه برنامه ششم مبتني بر اقتصاد مقاومتي و تقويت و حمايت از توليد داخلي و ترويج و تثبيت سبک زندگي ايراني اسلامي است.
بديهي است تنها در صورتي که مجلس در مسير «انقلابي بودن»، «انقلابي ماندن» و «انقلابي عمل کردن» باشد، خواهد توانست در تراز انقلاب اسلامي ظاهر شود و الهام‌بخش و نمونه مردم‌سالاري ديني در سطح منطقه و جهان باشد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.