قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان ایلام گفت: یکی از قاریان بین‌المللی و مصری، ۲۴ ماه مبارک رمضان مصادف با ۱۰ تیر در استان ایلام اجرای برنامه‌ خواهد داشت.

ایلام؛ ۲۴ رمضان میزبان قاری مصری

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت‌الاسلام حسن شهیدی با بیان اینکه این دستگاه اجرایی ویژه‌ برنامه‌هایی را در ایام ماه مبارک رمضان تدارک دیده که به مرور در طول این یک ماه در نقاط مختلف استان ایلام اجرایی و محقق می‌شود، اظهارداشت: عمده برنامه‌های اجرا شده مربوط به بقاع شاخص و دارای ظرفیت در استان ایلام بوده که امیدواریم مورد عنایت مردم روزه‌دار استان ایلام قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های تدوین شده با عنوان طرح ملی ضیافت الهی در طول ماه مبارک رمضان در استان ایلام اجرایی می‌شود که البته در ابتدای ماه مبارک رمضان با غبار روبی بقاع متبرکه و آماده‌سازی و ایجاد تبلیغات و فضای تبلیغاتی زمینه اجرای این برنامه‌ها فراهم شده است، افزود: قبل از ماه مبارک رمضان نیز تعداد 25 نفر از مبلغین اعزامی از حوزه علمیه قم و تعدادی از مبلغین بومی و مستقر در بقاع متبرکه اقدام به تبلیغ امور دینی کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان ایلام با تأکید بر اینکه سعی شده از مبلغین متخصص در بقاع متبرکه به کارگیری شود تا مردم از برنامه‌های تدارک شده در بقاع بهره‌مند شوند، بیان داشت: برگزاری نماز جماعت در سه وعده در بسیاری از بقاع متبرکه استان ایلام در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام حسن شهیدی بیان احکام و مسائل شرعی را از دیگر برنامه‌های تدارک شده اوقاف و امور خیریه ایلام در ایام ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: سخنرانی و جلسات تفسیر قرآن‌کریم از دیگر برنامه‌های تدوین شده در این ایام است.

وی با بیان این مطلب که اجرای طرح خیمه‌های معرفت در بقاعی که ظرفیت دارند، در دستور کار اوقاف و امور خیریه ایلام قرار گرفته است، افزود: همچنین در خیمه‌های معرفت برنامه‌هایی نظیر پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره جوانان و خانواده و ایستگاه همه واقف باشیم، اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان ایلام با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌ها و جلسات ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه توسط اوقاف و امور خیریه ایلام اجرایی می‌شود، ادامه داد: امسال نیز میزبان «فاروق احمد» یکی از قاریان بین‌المللی و مصری در 24 ماه مبارک رمضان مصادف با 10 تیر در استان ایلام خواهیم بود.

حجت‌الاسلام حسن شهیدی در خصوص اجرای برنامه های این قاری بین المللی گفت: برنامه‌ریزی شده تا این قاری بین‌المللی در دو بقعه متبرکه در استان ایلام برنامه اجرا کند و دو محفل انس با قرآن کریم در استان ایلام اجرایی و محقق شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.