عبدالله عبدالله در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان گفت: توقع حکومت و مردم افغانستان این است که دولت پاکستان عملاً علیه طالبان و شبکه حقانی اقدام کند.

ریاست اجرایی افغانستان: پاکستان علیه طالبان و شبکه حقانی اقدام کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با «ریچارد اولسون» نماینده ویژه آمریکا در کشورهای افغانستان و پاکستان در دفتر کارش دیدار و گفتگو کرد. ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در این دیدار گفت: «حکومت افغانستان با تمام توان تلاش کرد تا با همکاری صادقانه با پاکستان روند صلح در کشور را تسریع بخشد ولی متاسفانه حکومت پاکستان به وعده‌های خویش عمل نکرد و رهبر طالبان نیز در خاک پاکستان به قتل رسید. وی افزود: توقع حکومت و مردم افغانستان این است که دولت پاکستان عملاً علیه طالبان و شبکه حقانی دست به عمل شود و در راه رسیدن به صلح در منطقه و جهان ما را یاری رساند.
در همین‌حال، ریچارد اولسون به همکاری صادقانه میان افغانستان و پاکستان در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی تاکید کرد و گفت: این همکاری صادقانه در این زمینه منجر به تامین صلح و ثبات در دو کشور خواهد شد.این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دولت پاکستان با آغاز تلاش‌های گروه‌ هماهنگی چهار جانبه صلح شامل افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحده آمریکا تعهد کرده بود که در صورت خودداری گروه طالبان از پیوستن به روند گفتگوهای صلح، علیه این گروه اقدام نظامی انجام دهد. اما مقام‌های دولت افغانستان می‌گویند که پاکستان تاکنون به این تعهد خود عمل نکرده و همچنان به حمایت از گروه‌های تروریستی به ویژه طالبان در افغانستان ادامه داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.