قدس آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دستگاه‌های محلی با درخواست‌های نامعقول، مانع پیشرفت منطقه سنگان نشوند.

  دستگاه‌های محلی مانع پیشرفت منطقه سنگان نشوند

محمدرضا نعمت‌زاده روز گذشته در افتتاح شرکت معادن سنگ آهن احیای سپاهان در منطقه سنگان خواف با بیان اینکه با توجه به معادنی که در منطقه سنگان هستند، این منطقه روی گنج قرار گرفته است، افزود: در برخی از گزارش‌هایی که به وزارتخانه می‌رسد، متاسفانه خبر از کم‌کاری دستگاه‌های دولتی به گوش می‌رسد.

 حل مشکلات زیربنایی
وی ادامه داد: این حرکت پیش رو هنوز شروع نشده و دستگاه‌های محلی نباید مانع پیشرفت این منطقه شوند.
وی با اشاره به شرط ورود سرمایه به منطقه اظهار کرد: باید فضا را برای ورود سرمایه آرام کنیم. خوشبختانه در مورد نیروی انسانی غنی هستیم، اما در بخش مادی ضعف‌هایی داریم که قابل حل هستند.
وی با بیان اینکه زمانی که قدم به عسلویه گذاشتیم، بیابان مطلق بود، تصریح کرد: امروز این منطقه امکانات بسیار خوب و زیادی دارد و مسؤولان، نمایندگان و مردم سنگان نیز اگر می‌خواهند این منطقه پیشرفت داشته باشد، باید تمام توجه خود را معطوف به سنگان کنند.
وی یادآور شد: اگر به دنبال پیشرفت این منطقه هستیم، باید در جهت به راه افتادن چرخ تولید کمک کنیم تا منطقه به درآمدزایی برسد.
وی در خصوص حل مشکل امور زیربنایی منطقه سنگان گفت: از واحدهایی که در این منطقه بودند، درخواست کردیم، شرکتی به این منظور تأسیس کرده و در جلسات مختلف با وزیر نیرو و استاندار نیز تلاش شد، به هر نحوی این امکانات مهیا شود.
وی با اشاره به آغاز به کار شرکت احیای سپاهان اظهار کرد: این شرکت به پیشنهاد وزارتخانه در فضای اطراف خود 30 هکتار را به توسعه فضای سبز و کاشت گیاهان دارویی اختصاص داد.

 افتتاح دو پروژه دیگر
وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال شاهد افتتاح دو پروژه دیگر در منطقه سنگان باشیم.
در ادامه این مراسم علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز با قدردانی از زحمات کارگران، مشاوران، مهندسان منطقه سنگان گفت: به عنوان نماینده دولت در حوزه زیرساخت‌ها اقدام‌های گسترده‌ای را انجام داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم، زیرساخت‌های مورد نیاز این پروژه بزرگ را فراهم کنیم.
برپایه همین گزارش مسؤولان حاضر در این مراسم، همچنین  از چهار پروژه فولادی در منطقه سنگان شامل: معادن توده C شمالی با ذخیره 90 میلیون تن، گندله سازی با ظرفیت تولید پنج میلیون تن در سال و پیشرفت فیزیکی 73/69 درصد، فولاد مبارکه با تولید پنج میلیون تن کنسانتره و پیشرفت فیزیکی 66/27 و پنج میلیون تن گندله با پیشرفت فیزیکی 80/85 درصد و شرکت توسعه ملی با ظرفیت تولید 5/2 میلیون تن کنسانتره و پیشرفت فیزیکی 69/70 درصد و 5/2 میلیون تن گندله با پیشرفت فیزیکی 38/46 درصد بازدید کردند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.