قدس آنلاین/ایلام/سعدیه کرمی: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: به مناسبت نکوداشت هفته جهادکشاورزی، تعداد ۴۷ پروژه خدماتی و تولیدی در سطح استان ایلام افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

کلنگ زنی و افتتاح ۴۷ پروژه خدماتی و تولیدی در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سیدمحمدتراب میری در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح ها، زمینه اشتغال برای 29 هزار و 127 نفر فراهم و شغل 9 هزار و 281 نفر نیز تثبیت می شود، اظهار داشت: 10 هزار و 587 خانوار از مزایای این پروژه ها بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه ها 4 هزار و 587 میلیارد و 168 میلیون و 900 ریال هزینه شده و خواهد شد، افزود: احدث باغات کشاورزی، آبیاری تحت فشار، فرآوری بذر، مزارع پرورش ماهی، مرغداری گوشتی، پنل خورشیدی و برق‌رسانی به چاه‌های آب کشاورزی از جمله این طرح‌ها است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام بیان داشت: 22 طرح آب و خاک، 5 طرح شیلات، 3 طرح بهبود تولیدات دامی و گیاهی، 2 طرح در حوزه صنایع تبدیلی، یک طرح دامپزشکی، یک طرح امور عشایری،3 طرح تعاون روستایی، 3 طرح منابع طبیعی و یک طرح توسعه مدیریت و منابع انسانی، جزء 47 طرحی هستند که امسال در هفته جهاد در این استان کلنگ زنی یا افتتاح می شوند.

 سیدمحمدتراب میری یادآور شد: از ابتدای فصل برداشت گندم ( اوایل اردیبهشت ماه ) 2 هزار و 220  تن گندم دروم و معمولی و 22 هزار تن گندم بذری ( برای مطالعه و تحقیقات ) به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 150 میلیارد ریال بابت خرید گندم مازاد بر نیاز،  به کشاورزان گندم کار استان پرداخت شده است، خاطرنشان ساخت: در فصل برداشت محصول  2 هزار تن دانه روغنی کلزا، 5  هزار تن جو و 5 هزار تن چغندر قند نیز از کشاورزان این استان با نرخ تضمینی، خریداری گردیده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه بدنبال ایجاد طرح های کم آب بر در باغات و توسعه باغات پسته در استان ایلام هستیم، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم جهادکشاورزی، ارتقاء زیربخش های این حوزه و حرکت به سمت مکانیزاسیون کردن مزارع و باغات است و نوین کردن سیستم های آبیاری مزارع و باغات با آبیاری های قطره ای و تحت فشار در دستور کار این سازمان قرار دارد.

سیدمحمدتراب میری با بیان اینکه استان ایلام در زمینه تولید دام و طیور و فرآورده های دامی هیچ مشکلی ندارد، تأکید کرد: میانگین تولید استان در این حوزه 3 برابر مصرف است به نحوی که میانگین سرانه تولید سالانه گوشت سفید 50 هزار تن و گوشت قرمز 24 هزار تن است.

وی عمده مشکل استان را نبود زنجیره تولید به ویژه در حوزه پرورش مرغ یعنی تولید از مزارع تا کشتارگاه صنعتی ارزیابی کرد و گفت: کشتارگاه صنعتی مرغ آبدانان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون در حال اجرا است و در صورت راه اندازی، بخش مهمی از مشکل تولید، کشتار و صادرات مرغ تولیدی استان را بر طرف خواهد نمود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام اظهار داشت: به منظور سرمایه گذاری برای ایجاد کشتارگاه دیگری با ظرفیت 25 میلیون قطعه در سال، با بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان رایزنی های مناسبی صورت گرفته است.

سیدمحمدتراب میری بیان داشت: در سال زراعی جاری 60 میلیارد ریال اعتبار برای حوزه مکانیزاسیون کشاورزی استان ایلام جذب و 82 دستگاه تراکتور و 12 دستگاه کمباین خریداری و30 هزار تن انواع کود شیمیایی نیز بین جامعه هدف توزیع شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.