۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱
کد خبر: 392096

دبیر کل حزب‌الله لبنان در جمع شماری از رزمندگان مقاومت که در دو جبهه جنوب لبنان و حلب سوریه هستند، راهبرد مقاومت را ترسیم و اعلام کرد که «مقاومت برای هر احتمالی آماده است».

کنایه سنگین نصرالله به اردوغان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، هفته گذشته شماری از رزمندگان مقاومت که در دو جبهه جنوب لبنان و جبهه حلب سوریه فعالند، به دیدار «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان رفتند.

«برای هر احتمالی آماده‌ایم.. یک چشم به جنوب، یک چشم به حلب». این خلاصه دیدار رزمندگان مقاومت با سید مقاومت است. جمله‌ای که راهبرد مقاومت را ترسیم و بر پویایی و اهمیت و محوری بودن نبرد حلب از یک سو، و آمادگی مقاومت مقابل هرگونه احتمالی از جانب دشمن اسرائیلی، تأکید کرد.

روزنامه السفیر در گزارشی از این دیدار نوشت که «سید حسن نصرالله حتی در دیدارهای داخلی حزبی هم بر ادبیات ملی اسلامی وحدت‌گرایانه که مانع هرگونه اختلاف میان شیعه و سنی و فتنه‌افروزی میان این دو باشد، تأکید می‌کند».

در دیداری که در هفته گذشته شماری از رزمندگان دو جبهه جنوب و حلب با سید حسن نصرالله برگزاری کردند، سید بر «آمادگی مقاومت برای رویارویی با هر احتمالی و تحولاتی که ممکن است حاصل شود، تأکید کرد».

اردوغان در حلب هم نمیتواند نماز بخواند چه رسد به دمشق

السفیر نوشت: هنگام اشاره نصرالله به برخی تحولات سوریه و نقش برخی کشورهای منطقه و خارج از منطقه (نقش عربستان، قطر، آمریکا) ایشان به نقش ترکیه پرداخت و به آرزوی رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه اشاره کرد که میخواست در مسجد جامع اموی در دمشق نماز بخواند. سید حسن نصرالله گفت: «حتی نماز در حلب هم برای اردوغان محال شده است» چه رسد به مسجد اموی دمشق.

نیروهای مقاومت باید مراقب اموال عمومی مردم باشند

دبیر کل حزب‌الله همچنین به تلاش برخی برای تخریب چهره مقاومت در محافل غربی و عربی اشاره و بر ضرورت تقید به رفتار اسلامی به تأسی از پیامبر و ائمه علیهم‌السلام در جنگ‌ها تأکید کرد. نصرالله همچنین به رفتار و اخلاق عناصر حزب‌الله در سوریه اشاره کرد و گفت که همه باید بر حفظ اموال عمومی و شخصی مردم کوشا باشند و حتی‌الامکان از خسارت زدن به آن اجتناب کنند بخصوص منازل مردم، نهادهای دولتی و تجاری و زمین‌های کشاورزی.

اهانت به صحابه بهانه تکفیری‌ها میشود

نصرالله همچنین به اقدام برخی افراد در اهانت به برخی صحابه پیامبر پرداخت و با محکوم کردن و رد این اقدام، گفت که این مسئول این رفتار، فقط و فقط صاحب آن است. وی از رزمندگان مقاومت خواست که با هر شخصی که این اقدام را انجام داد، مخالفت کنند چرا که داعش و دیگر گروه‌های تکفیری از این مسئله سوء استفاده می‌کنند و افکار عمومی را علیه مقاومت بسیج میکنند زیرا «اگر بخواهند هزار نیرو جذب کنند، به محض نشان دادن ویدئویی از کسی که به صحابه اهانت می‌کند، تعداد جذب‌شدگانشان میشود پنج هزار نفر».

عربستان مانعی بر سر راه آزادی فلسطین شده است

دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرده است که «نبرد، نبرد سنی شیعی نیست، آنطور که برخی تلاش می‌کنند وانمود کنند. بلکه نبردی سرنوشت‌ساز علیه نیروهای تکفیری است که حدومرزی نمی‌شناسند».

سید حسن نصرالله در اشاره‌ای به سیاست‌های عربستان در منطقه و در ارتباط با مسئله فلسطین از آن به نام «مانع» نام برد و گفت که امروز عربستان «مانعی در برابر آزادی فلسطین شده است»

وی در این جلسه همچنین به پدیده شلیک تیر هوایی به هنگام مناسبت‌های شادی و غیره اشاره کرد و گفت که چنین کاری ممنوع است و نباید به آن اقدام کرد و از این پس بشکلی خیلی جدی‌تر از گذشته با آن مقابله میشود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.