قدس آنلاین/ علیرضا لعل اکبری: نماینده مردم مشهد و کلات با انتقاد از روند رسیدگی به موضوع پدیده گفت: هیأت مدیره جدید کند حرکت می‌کند و نمی تواند پاسخگوی سهامداران باشد.

«پدیده» با هیأت مدیره دولتی کاری از پیش نمی‌برد

رضا شیران خراسانی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: اعضای هیأت مدیره جدید به صورت دستوری انتخاب شده‌اند و کسانی که در هفته فقط 2 ساعت وقت می‌گذارند، نمی توانند چندان کار مهمی انجام دهند و گرهی از مشکلات باز کنند.
وی تصریح کرد: سنگ بنای هیأت تصمیم گیری باید مردم عادی و سهامداران باشند نه اینکه از سوی دولت اعضای هیأت مدیره به صورت قبیله‌ای انتخاب شوند.
وی تأکید کرد: پروژه پدیده شاندیز یک پروژه غیردولتی و مردمی است و این پروژه متعلق به مردم است و نباید از سوی دولت با انتخاب اعضای هیأت مدیره دولتی اداره و رسیدگی شود.
وی با اشاره به دستورهای مقام معظم رهبری، سند چشم انداز برنامه های 20 ساله و 5 ساله ، سیاست‌های کلی و اصل 44 مبنی بر واگذاری امور به مردم اظهار داشت: در موضوع پدیده نیز ضروری است همه امور به دست سهامداران واگذار شود و کار رسیدگی از حوزه دولتی خارج و به دست مردم سپرده شود.
وی از نحوه برخورد مسؤولان استانی نسبت به رسیدگی وضعیت پدیده گلایه کرد و گفت: متأسفانه شاهد هستیم برخی از تصمیماتی که می‌توان طی یک هفته انجام داد، چند ماه به درازا می‌کشد.

 غیبت مسؤولان بلند پایه استانی
وی گفت: دکتر بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات در جلسه ای با حضور10 نماینده مجلس و مسؤولان عنوان کرد مدت 6 ماه پیگیر بوده ام و جلسات متعددی با رئیس بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها برپا شد و از آنان خواسته شد با تشکیل کنسرسیومی در پروژه پدیده سرمایه گذاری کنند، اما متأسفانه در همین جلسات مسؤولان بلندپایه استانی شرکت نکردند.
وی یادآور شد: با این رویکرد پروژه سر و سامان نخواهد گرفت. وی به نگاه مسؤولان دولتی به سهامداران پدیده اشاره کرد و گفت: هنوز عده ای از مسؤولان هستند که به سهامداران به چشم افراد ثروت اندوز نگاه می‌کنند و خودشان را نسبت به سهامداران مدیون نمی‌بینند تا پیگیر مشکلات باشند.
وی تصریح کرد: این نوع نگاه به سهامداران باید تغییر کند، زیرا سهامداران شهروندانی هستند که براساس فعالیت یک پروژه ای که در زمان خودش قانونی بود و همه مسؤولان دولتی و حاکمیتی تأییداتی بر آن داشتند، سرمایه گذاری کردند.
وی یادآور شد: سهامداران، کالای قاچاق و ممنوعه ای را خرید نکرده‌اند و مقصر نیستند، بلکه آنان سهامی را از پروژه‌ای خریدند که آن پروژه در زمان خودش مباح و فعالیت‌های عمرانی آن در معرض دید همگان بوده است.
وی افزود: به نظر من سهامداران افرادی محق هستند و ضروری است با یک رویکرد مدیریت جهادی وضعیت پروژه پدیده هرچه زودتر سر و سامان بگیرد.
وی تصریح کرد: طبق قانون تجارت پروژه باید به سهامداران خود برگردد و سهامداران برای آن تصمیم بگیرند و از اداره بخش دولتی خارج شود.

 ضرورت تعیین قیمت سهام
وی درخصوص آخرین اقدامات درباره سهام پدیده گفت: باید هرچه سریع‌تر قیمت سهام مشخص شود، هرچند تاکنون کارشکنی هایی در این باره صورت گرفته است.
وی افزود: هم اکنون 74 درصد از سهام پروژه در اختیار سهامداران است.
گفتنی است: روز گذشته شماری از سهامداران پدیده در مقابل مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و مشکلات خود را با رضا شیران خراسانی، نماینده مردم مشهد و کلات در میان گذاشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    چند مدته من داد میزنم این هیئت مدیره از دولته و برای اینکه بی سرو صدا اسناد واگذاری پدیده را به راحتی امضا و تحویل دولتی ها بدهند تعیین شده اند . من الله توفیق
  • علی IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    خداوند تمام گناهان را می بخشد جز حق الناس وخدا لعنت کند کسانی را که باجان ومال وابروی مردم بازی میکنند ومی خواهند مقامی کسب کنند وپول مفت وحرام به جیب بزنند وبدانند که تنها چیزی که پس ازمرگ همراه شماست تا روز قیامت اغمال شماست این سخن از حضرت امیر علی السلام است پس درکار خیر شرکت کنید وبر هم سبقت بگیرید