« محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد رژیم سعودی فاش کرد که حمایت مالی این رژیم از تبلیغات انتخاباتی «هیلاری کلینتون»نامزد حزب دموکرات آمریکا درانتخابات ریاست جمهوری اقدامی عادی است و آل سعود در دوره های گذشته هم به نامزدهای انتخاباتی آمریکا کمک کرده و در مقابل همه شاهان سعودی مورد حمایت آمریکا بوده اند.

بن سلمان:همه شاهان سعودی مورد حمایت آمریکا بوده اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بن سلمان این سخنان را در آستانه سفربه ایالات متحده آمریکا بیان و خبرگزاری رسمی اردن (پترا) آن را منتشر کرد اما این گزارش اندکی بعداز زمان انتشار آن از پایگاه اینترنتی پترا حذف شد.
بن سلمان با تاکید برعمق روابط بین ایالات متحده و حکومت سعودی توضیح داده است که سعودی همیشه رابطه مستحکمی با آمریکا داشته و از هیچ کوششی برای توسعه روابط با متحد راهبردی قدیمی خود فروگذار نکرده است. 
وزیر جنگ سعودی، سفر خود به ایالات متحده را در جهت ادامه ارتباط بین دو کشور ویک گام مهم ابتدایی برای اجرای سند چشم انداز 2030 سعودی خواند که زمینه بررسی راه های تقویت روابط اقتصادی و سرمایه گذاری را فراهم می کند. 
به گزارش بترا، ولیعهد سعودی گفت: اختلاف دیدگاه های آمریکا و سعودی درباره برخی مسائل منطقه ای، مساله ای عادی و کمتر از آن است که منافع گسترده ، مشترک و ریشه دار دو کشور در سطوح منطقه ای و بین المللی را تحت تاثیر قرار دهد و روابط ما را بحرانی سازد. 
در گزارش پترا به نقل از بن سلمان آمده است: حجم بالایی از سرمایه ها و دارایی های پادشاهی سعودی در ایالات متحده است و برهمین اساس آمریکا و حتی سازمان ملل متحد اعتراف می کنند سعودی قدرت بزرگی است و نمی توان آن را نادیده انگاشت و باید با آن هماهنگی کرد. 
جانشین ولیعهد سعودی تاکید کرد: پادشاهان سعودی از زمان عبدالعزیز بنیانگذار پادشاهی سعودی تاکنون، از حمایت های رئیسان جمهوری آمریکا برخوردار بوده اند و در مقابل برای تقویت روابط دو جانبه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند. 
وی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: پادشاهی سعودی درطول سالیان گذشته در حمایت مالی از تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دو حزب جمهوری خواه و یا دموکرات کوتاهی نکرده است. 
بن سلمان افزود: پادشاهی سعودی این بار هم بر اساس رسم همیشگی 20% از هزینه های تبلیغاتی هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری جدید را تقبل می کند اگر چه برخی از گروه های داخلی به ارزش این حمایت واقف نیستند و آن را تنها کمک به یک زن می خوانند.
جانشین ولیعهد سعودی پیشتر در مصاحبه با آژانس خبری بلومبرگ مدعی شده بود که سعودی ها انتخابات آمریکا را مساله ای داخلی می دانند و در آن دخالت نمی کنند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.