نماینده مجلس دهم گفت: باید از وزیر نفت به سبب کوشش برای احیای سهم نفت ایران در بازار جهانی قدردانی کرد.

تلاش وزارت نفت در زمینه احیای بازار نفت ستودنی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شانا، قاسم احمدی لاشکی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ٢٥ خردادماه) مجلس شورای اسلامی درباره گزارش وزیر نفت گفت: هر اقتصادی که دارای صادرات باشد می‌تواند در عرصه تجارت بین‌المللی دیده شده و فرصت حضور در بازارهای جهانی را پیدا کند.

این نماینده مجلس دهم افزود: حضور در بازارهای جهانی سبب می‌شود بتوان در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرینی کرد.

وی گفت: به همین دلیل نفت مهم‌ترین موضوع برای کشور ما به شمار می رود اما تحریمهای ظالمانه در بخشهای نفتی و گازی سبب شد وضع نامناسبی در این بخشها حاکم شود.

وی با بیان این که سهم ایران در تامین نفت مصرفی دنیا از سال ٨٢ تا ٩١ روندی کاهشی داشته است، گفت: در واقع سهم ایران در تامین نفت مصرفی دنیا از ٣,٥ درصد سال ٨٢ به ١.٢٦ درصد در سال ٩١ کاهش پیدا کرده است.

این نماینده مجلس گفت:بنابراین باید از آقای زنگنه و همکارانشان قدردانی کرد که تا پایان تابستان امسال این رقم به ٢,٢ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

احمدی لاشکی با بیان اینکه در ماده ١٢٥ قانون برنامه پنجم توسعه به اولویت میدانهای مشترک و توسعه پارس جنوبی تاکید شده اما این تاکید دلیل نمی‌شود که توسعه در جاهای دیگر مدنظر قرار نگیرد.

وزیر نفت امروز با حضور در صحن مجلس تحولات صنعت نفت در حوزه داخل و بین الملل را در پنج محور تشریح کرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.