معاون عمرانی استانداری سمنان از دو محور سمنان ـ ساری و شاهرود ـ گرگان به عنوان محورهای مهم گردشگری یاد کرد و از برنامه این استان برای انجام یک طرح مطالعاتی گردشگری بلندمدت برای این دو محور پرتردد در استان سمنان خبر داد.

 عبور سالانه ‌۲۰ میلیون زائر رضوی از محورهای سمنان‌/تهیه طرح گردشگری محورهای سمنان ـ ساری و شاهرود ـ گرگان‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی زندیه وکیلی در کارگروه گردشگری این استان اظهار داشت: قرار است برای این دو محور گردشگری دو طرح مطالعاتی گردشگری بلند مدت با استفاده از مشاوران مجرب تعریف و در آینده عملیاتی شود.

وی با اذعان به اینکه محورهای گردشگری سمنان ـ ساری و شاهرود ـ گرگان از مهم‌ترین و اصلی‌ترین محورهای گردشگری در استان سمنان هستند، افزود: اجرای طرح‌های گردشگری در این محورها می‌تواند در جذب گردشگران بیشتر به استان سمنان نقش مهمی ایفا کند.

معاون عمرانی استانداری سمنان افزود: باید علاوه بر تهیه و تعریف یک طرح مطالعاتی، یک برنامه عملیاتی جامع و بلند‌مدت برای رونق گردشگری در این محورها تعریف و اجرایی شود.

زندیه وکیلی به لزوم اجرای طرح‌های گردشگری در مناطق مختلف این استان اشاره و اضافه کرد: استان سمنان به واسطه قرار گرفتن در مسیر مشهد مقدس و همچنین واقع شدن بین تهران و استان‌های شمالی از اهمیت گردشگری بالایی برخوردار است.

وی به تنوع جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان اشاره کرد و ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌ها در جهتی باشد که این استان از معبر به مقصد گردشگران تبدیل شود.

زندیه وکیلی با اشاره به عبور سالانه حدود 20 میلیون زائر رضوی از محورهای استان سمنان، یادآوری کرد: با یک برنامه مدون می‌توان از این ظرفیت عظیم استفاده بهتری کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.