درگیری خانه‌به‌خانه میان نیروهایی دولتی لیبی که از چند روز پیش وارد شهر سرت، پایگاه اصلی داعش در این کشور شده‌اند و تروریست‌ها به شدت ادامه دارد. در بنغازی نیز خبر می‌رسد یکی از سرکردگان داعش در حمله هوایی کشته شده است.

درگیری شدید نیروهای لیبیایی با داعش در سرت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، نیروهای لیبی در عملیات آزادسازی شهر سرت، واقع در غرب نوار ساحلی این کشور، با مقاومت شدید داعش و حملات متقابل شدید از سوی عناصر این گروه مواجه هستند. ارتش و نیروهای مردمی لیبی که حامی دولت وحدت ملی این کشور هستند، هفته گذشته وارد شهر سرت شدند اما مقاومت شدید تروریست ها مانع ادامه پیشروی‌های آنها شد.
فرماندهی نیروهای مردمی اعلام کرده که تاکنون موفق به دفع حملات داعش شده‌اند. عملیات آزادسازی شهر سرت که مهمترین پایگاه داعش در لیبی و در خارج از عراق و سوریه محسوب می‌شود از اوایل ماه مه با کمک اطلاعاتی بر خی کشورهای غربی آغاز شده است. در همین حال از بنغازی،  پایتخت اقتصادی و دومین شهر بزرگ لیبی نیز گزارش می‌‌رسد که یکی از سرکردگان داعش که مسئول انجام چندین عملیات ترور در لیبی   شناخته می‌شود، در حمله جنگنده‌های ارتش این کشور کشته و یا زخمی شده است.
این فرد که احمد حسن المشيطي، ملقب بـ"عصيده" معرفی شده است، تحت تعقیب دولت لیبی و دولت آمریکا است و عامل اصلی ترور یک معلم آمریکایی در دسامبر  2013 در بنغازی است. هنوز کشته شدن این فرمانده ارشد داعش در لیبی  تایید نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.