معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشست شورای آتلانتیک درباره توافق هسته‌ای ایران و موضوعات مختلف در زمینه روابط آمریکا و ایران صحبت کرد.

بن رودز: ماهیت رژیم ایران تغییر نکرده/ ما برای دیدار روسای جمهور آمادگی داشتیم اما ایران آمادگی نداشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشست شورای آتلانتیک درباره توافق هسته‌ای ایران و موضوعات مختلف در زمینه روابط آمریکا و ایران صحبت کرد.

اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک امروز پنجشنبه نشستی با موضوع ایران و آمریکا برقرار کرد؛ نشستی که در پایان آن، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید سخنرانی کرد.

معاون امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی درباره توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد که بر سااس این توافق برنامه هسته‌ای ایران ماهیت آن تغییر کرده و راه برای حصول آن به سلاح هسته‌ای بسته شده است.

او در بخشی از این سخنرانی خود گفت که آمریکا آمادگی دیدار و ملاقات دو جانبه روسای جمهور دو کشور را داشت اما ایران آمادگی این کار را نداشت.

بن رودز در بخش دیگری از این سخنرانی خود با اتهام زنی به ایران گفت که حمایت ایران از تروریسم و گروه‌های چون حزب الله ادامه دارد.

معاون سوزان رایس تاکید کرد که علی رغم حصول توافق هسته‌ای ایران، «ماهیت رژیم ایران تغییر نیافته است».

معاون امنیت ملی آمریکا درباره عدم تغییر ماهیت ایران علی رغم توافق هسته‌ای اینطور گفت که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران در سخنرانیها و اظهاراتش این نکته را به ما «یادآوری» کرده است.

مقام ارشد کاخ سفید در سخنرانی خود به مسائل داخلی ایران و سیاست داخلی این کشور هم اشاره کرد.

بن رودز گفت برخی‌ها می‌گویند که تفاوتی بین حسن روحانی و محمود احمدی نژاد و تفاوتی بین میانه‌روها و تندروها در ایران نیست. این مقام آمریکایی چنین موضوعی را رد کرد و آن را نادرست خواند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.