۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 393274

«جان برنان» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در نشست استماع کمیته اطلاعات سنا از مبارزه با داعش و مسائل دیگر سخن گفت.

خبر خوش رئیس سازمان سیا به کنگره آمریکا


به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در ابتدای نشست کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا، «ریچارد بور» رئیس جمهوریخواه این کمیته ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اخیر به اورلاندو، از لزوم مقابله سریع و قاطع با داعش حرف زد.

سناتور آمریکایی گفت که اکنون برد و دامنه فعالیت‌های داعش نه تنها در عراق و سوریه بلکه در کشورهای دیگر هم گسترده شده و حتی به آمریکا هم وارد شده است.
در ادامه نشست، «دیان فین اشتاین» سناتور دموکرات و نائب رئیس کمیته اطلاعات در اظهاراتی از موفقیت‌های آمریکا و ائتلاف به رهبیر آن در مقابله با داعش در عراق و سوریه سخن گفت.

سپس نوبت به جان برنان رئیس سیا رسید تا اظهاراتش را شروع کند. رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در ابتدا به حمله اورلاندو اشاره کرد و به بازماندهان و قربانیان آن تسلیت گفت.
رئیس سیا البته در ابتدا با اشاره به ائتلاف به رهبری آمریکا در مقابله با داعش در سوریه و عراق، ادعا کرد که واشنگتن موفقیت‌های خوبی در جنگ با تروریست‌ها کسب کرده است.
وی البته افزود که «تلاش‌های ما توانمندی تروریستی داعش و دامنه جهانی فعالیت آن را کاهش نداده است».

برنان تاکید کرد: «داعش برای تلافی شکستها و از دست دادن اراضی تحت کنترلش، احتمالا به تاکتیک‌‌های چریکی از قبیل حملات به اراضی که در اختیارش نیست، دست بزند».
رئیس سیا با اشاره به حمله در سن برناردینو و اورلاندو در آمریکا گفت که «داعش در تلاش برای الهام بخشی به حملات تروریستی توسط کسانی است که حامی آن هستند اما ارتباط مستقیمی با داعش ندارند».
او البته تاکید کرد که «سیا هیچ ارتباط مستقیمی بین عامل حمله اورلاندو با یک سازمان تروریستی خارجی پیدا نکرده است».

جان برنان با اشاره به گسترش دامنه فعالیت داعش و شاخه‌های آن در نقاط مختلف به حضور عناصر داعش در لیبی، مصر، یمن و برخی دیگر از کشورها، درباره تهدیدات و خطرات اقدامات تروریست‌ها هشدار داد.
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در اظهاراتی درباره تعداد عناصر داعش در لیبی بین 5 تا 8 هزار نفر تخمین زده می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.