عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه قطعاً پرداخت حقوق‌های نجومی تخلف است، نسبت به عدم عزل مدیران متخلف توسط دولت انتقاد کرد و گفت: دولت اگر اهل عزل کردن بود باید تا حالا مدیران متخلف را عزل می‌کرد نه اینکه وزیرش در مجلس پرداخت‌های نجومی را توجیه کند.

دولت مدیران متخلف را عزل کند /  آثار سو بر افکار عمومی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم مشهد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت برخورد با متخلفان در زمینه حقوق‌های نجومی و لزوم استرداد اموال به بیت‌المال، اظهار داشت: برخی می‌گویند اینگونه پرداخت‌ها قانونی است، این هم غلط است باید قانون در این زمینه اصلاح شود.

وی افزود: دولت اجازه دارد که در پرداخت حقوق سقف تعیین کند، نظام مالیاتی ما هم باید از درآمدهای بیش از اندازه مالیات‌های سنگین بگیرد، بنابراین دولت 3 مکانیزم کنترل‌کننده در این زمینه در اختیار دارد، یکی اینکه جلوی اینگونه پرداخت‌ها را بگیرد، دوم اینکه برای پرداخت حقوق‌ها سقف تعیین کند و سومین راهکار هم این است که مالیات‌های سنگین از حقوق‌های نجومی بگیرد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: حتی اگر اینگونه پرداخت‌ها قانونی هم باشد، باید توسط دستگاه‌های مرتبط کنترل شود، چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی باید تبعیض و فاصله طبقاتی کم شود؛ در کشوری که امروز در شرایط رکود اقتصادی قرار دارد و تعداد زیادی از مردم جامعه در حال بیکار شدن هستند و برای 700 هزار تومان ماندند، واقعاً دریافت این رقم حقوق توسط برخی مدیران دولتی آثار بسیار سوئی در افکار عمومی دارد و پیام بدی به مردم می‌دهد.

قاضی‌زاده همچنین گفت: ممکن است یک زمانی کشور در اوج رفاه و توانمندی باشد، آن زمان شاید دریافت این ارقام خیلی آثار بدی به این اندازه در افکار عمومی نداشته باشد، اما الآن که کشور دچار مشکل اقتصادی است، درستش این بود که اگر هم این مدیران قبلاً چنین حقوق‌های بالایی می‌گرفتند، الان دیگر نگیرند.

وی با طرح این سؤال که در کجای قانون گفته شده مدیری می‌تواند 200 میلیون تومان حقوق بگیرد وقتی حداقل دستمزد در کشور زیر یک میلیون تومان است؟ توضیح داد: کدام قانون چنین اجازه‌ای داده است؟ قطعاً‌ همه این پرداخت‌های نجومی تخلف هستند، تخلف هم نباشند، اینگونه پرداخت‌های نجومی درست نیست، آن هم از بنگاه‌هایی که عمده آنها مشکلات اقتصادی و مالی دارند.

قاضی‌زاده در پایان با اشاره به لزوم برخورد قاطع و عزل مدیران متخلف در زمینه پرداخت و دریافت حقوق‌های نجومی، گفت: دولت اگر اهل عزل کردن بود باید تا حالا مدیران متخلف را عزل می‌کرد نه اینکه وزیرش بیاید در مجلس اینگونه پرداخت‌های نجومی را توجیه کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.