داریوش مهرجویی یکی از آن نام‌هایی است که در هفته گذشته در «زیر بازارچه کتاب» خودی نشان داد و تازه‌ترین اثرش در میان پرفروش‌های شهر کتاب مرکزی قرار داشته است.

بلیط کارگردان «گاو» در کتابفروشی‌ها فروخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نام‌هایی در بازار کتاب هست که دیدن‌شان حال هر کسی را بهتر می‌کند و شنونده به محض شنیدن آنها خاطرات خوشی برایش زنده می‌شود. «ایکیوسان»، «تام سایر» و ... از جمله این نام‌ها هستند که بسیاری از مخاطبان با آنها خاطرات دوران کودکی و نوجوانی خود را مرور می‌کنند.

هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم هفته دیده شدن این اسامی بود. کتاب‌هایی چون «ایکیو سان» و «تام سایر» از نشر قدیانی از جمله کتبی بودند که در این هفته در میان پرفروش‌ها خودنمایی کردند و حتی موجب شدند تا ناشر این کتب در میان پرفروش‌ها خودنمایی کنند.

«رویای نیمه شب»، «گام‌های سلوک» و «کتاب» سه کتابی بودند که در این هفته پرفروش شدند. کتاب‌هایی که دو عنوان از آنها در مسابقات معرفی شده‌اند و یک عنوان به خاطر عنوان پدیدآورنده‌اش در جمع پرفروش‌ها قرار گرفت.

ردیف عنوان کتاب
پرفروش اول رویای نیمه شب
پرفروش دوم گام‌های سلوک
پرفروش سوم کتاب

داریوش مهرجویی یکی از آن نام‌هایی است که در هفته گذشته در «زیر بازارچه کتاب» خودی نشان داد و تازه‌ترین اثرش در میان پرفروش‌های شهر کتاب مرکزی قرار داشته است.

رمان «آن رسید لعنتی» به قلم این کارگردان سینما به تازگی منتشر شده، این رمان داستان زندگی بهزاد جاوید، فیلم‌بردار، کار‌گردان و تهیه‌کننده‌ پنجاه‌و‌چند ساله است. کتاب با صحنه سکته بهزاد شروع می‌شود. علت سکته این است که بهزاد می شنود صدا و سیما بعد از 4 سال نمی‌تواند پول او را پرداخت کند. او چند سال قبل سریالی ساخته که بسیاری به خاطر سریال مورد نظر، از او تقدیر می‌کنند و قرار می‌شود هزینۀ ساخت سریال را به او بدهند. او از خوشحالی این خبر سور و سات فراوانی به‌راه می‌اندازد و خانه عوض می‌کند و... زیر بار قرض می‌رود.

هفته پایانی خرداد 95 نیز از آن هفته‌هایی بود که باز هم روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه بیشترین سهم را در میان نویسنده‌های پرفروش به خود اختصاص دادند. نکته جالب توجه در این بین فعالیت آنها در ژانرهای مختلف است. از داستان‌نویسی تا قصه‌گویی برای بچه و سر آخر فعالیتی ککه روحانیون به آن شناخته می‌شوند یعنی مواعظ اخلاقی.

ردیف عنوان نویسنده
نویسنده اول حجت‌الاسلام مظفر سالاری
نویسنده دوم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان
نویسنده سوم حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری - حسن قدوسی‌زاده

هفته چهارم خرداد 95 هفته پرفروش شدن ناشران بسیاری بود و ناشران بسیاری در فهرست این هفته رفت و آمد داشتند. یکی از ناشرانی که فعالیتش را مدتی است آغاز کرده و اتفاقا خوب هم آغاز کرده موسسه «ترجمان» است. این ناشر در این هفته در برخی کتابفروشی‌ها توانست خودنمایی کند اما به جمع ناشران پرفروش نتوانست راه پیدا کند. این ناشر آثار تخصصی علوم انسانی را منتشر می‌کند.

ردیف عنوان ناشر
ناشر اول کتابستان معرفت
ناشر دوم دفتر نشر معارف - قدیانی
ناشر سوم بیان معنوی - موسسه جهادی - سوره مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.