قدس آنلاین- تبریز: همزمان با شروع فصل کاری در حوزه های مختلف شهری، آسفالت و ساماندهی معابر شهری نیز، وارد فاز اجرایی می شود و نظر به اهمیت وضعیت معابر در روانی ترافیک، این امرهمه ساله بخش قابل توجهی از بودجه عمرانی شهرداری را به خود اختصاص می دهد.

ارتقای کیفیت آسفالت همراه با سرعت عملیات اجرایی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، عملیات آسفالت معابر می تواند آسفالت اساسی، لکه گیری آسفالت، تراش آسفالت های فرسوده و از بین رفته، درز گیری و اصلاح بستر را شامل شود که اجرای هر کدام از این ها، بسته به موقعیت محل و تشخیص کارشناسان آسفالت معاونت فنی و عمرانی شهرداری صورت می گیرد.

 طبق تصمیم ابلاغی شهردار تبریز دکتر صادق نجفی، عملیات آسفالت در سال جاری، بنا به تشخیص و برنامه ریزی کارشناسی معاونت فنی و عمرانی  شهرداری در مسیرهای مورد نیاز، طرح می شود و اجرای آن نیز، توسط سازمان عمران شهرداری تبریز صورت می گیرد.

بنا به اعلام مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز، از ابتدای سال جاری تا کنون، 10 مسیر توسط این معاونت، مشخص و برای انجام اقدامات مربوط به ساماندهی آسفالت به سازمان عمران معرفی شده است. سازمان عمران نیز بلافاصله، وارد فاز اجرایی شده و در اردیبهشت ماه، اسفالت حدفاصل سه راهی فرودگاه تا بلوار خلبان را با مساحت 33587 مترمربع، بازسازی نموده است.

در خرداد ماه نیز، مسیرهای جاده تهران به مساحت 3611505مترمربع ، ضلع جنوبی کمربند میانی حدفاصل میدان شهید پیشقدم تا میدان شهیدان خانلی به مساحت 21513 مترمربع و چایکنار حدفاصل پل منصور تا خیابان شهید رضانژاد در وسعتی معادل 10659مترمربع، ، شاهد عملیات تراش آسفالت و آسفالت ریزی اساسی بوده اند.

 همچنین مسیر رفت چایکنار، حدفاصل خیابان شهید رضانژاد تا سربالایی ولیعصر، به وسعت 11400مترمربع ، در حال آسفالت ریزی است.

علاوه بروسعت عملیات اجرایی که تقریبا در چهارگوشه شهر دیده می شود، کیفیت اجرای آسفالت ریزی در معابر شهری نیز، نسبت به سال های قبل ارتقا یافته است؛ بدین ترتیب که مجری عملیات اجرایی اسفالت در سال 95، سازمان عمران شهرداری است که با در نظر گفتن تخصص این سازمان و همچنین، وجود کارخانه آسفالت به عنوان یکی از زیرمجموعه های این سازمان، مسلما نکات فنی و تخصصی لازم در اجرای این طرح، بیش از پیش رعایت خواهدشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.